اصفهان- مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گفت: ایجاد و تصویب نظام صنفی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد یکی از خواسته‌های هنرمندان است تا بتوانند مشکلات را در نظام صنفی برطرف کنند.

حوزه فرهنگ و هنر هیچ نظام صنفی ‌ندارند

به گزارش قدس آنلاین، مجید رجبی معمار با اشاره به نمای نمایشگاه چلچراغ اظهار داشت: باید قدر هنر و معماری که در ساخت دکور دومین نمایشگاه چلچراغ هنر به کار رفته است را بدانیم.

وی افزود: بهترین صدا و سیمای ایران اصفهان است چرا که ساختمان قدیمی کارخانه ریسندگی را تبدیل به صدا و سیما کردند که بسیار کار ارزنده و زیبایی است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: تنها در چند استان کشور خانه هنرمندان وجود دارد که استان اصفهان یکی از این استان‌هاست که دارای خانه هنرمندان است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر هیچ نظام صنفی وجود ندارد، تصریح کرد: سال‌هاست صنوف مختلف جامعه مانند مهندسان، پزشکان و وکلا دارای نظام صنفی و طبقه‌بندی مشاغل هستند اما هنرمندان از این وضعیت برخوردار نیستند و با چالش‌های زیادی در این عرصه مواجه‌اند.

رجبی معمار با بیان اینکه در خانه هنرمندان ۱۴ صنف داریم، گفت: ایجاد و تصویب «نظام صنفی فرهنگ و هنر» از وزیر ارشاد یکی از خواسته‌های هنرمندان است تا بتوانند مشکلات را در نظام صنفی برطرف کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.