چهارمین جلسه شورای شهر تهران در حالی امروز آغاز شد که این جلسه با حواشی و اعتراض دو عضو اصلاح طلبان به رسانه‌ها همراه بود.

از اعتراض هاشمی به حوادث رانندگی تا انتقاد عضو شورا به تصویر خمیازه‌اش در رسانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، چهارمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش به ریاست محسن هاشمی رفسنجانی صبح امروز آغاز شد.

هاشمی در ابتدا جلسه ضمن اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان نخبه و درگذشت تعدادی از دانش آموزان در این حادثه اظهار کرد: این حادثه ناگوار را از طرف هموطنان تهرانی و اعضای شورای شهر تهران به خانواده های داغدار و حادثه دیده تسلیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: فوت شدگان حوادث رانندگی چه برون شهری و چه درون شهری تعدادشان به اندازه دو الی سه هواپیمای بزرگ است که باید با مدیریت مسئولان کارآمد و ورود جدی این مسئولان و همچنین احترام به قانون از سوی شهروندان شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اشاره کرد و گفت: این روز به نام مبارزه با استعمار نامگذاری شده است.

هاشمی در ادامه به مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: ما همه منتظر بازگشت پیکر این شهید بزرگوار هستیم و شهادت این شهید سرافراز را به خانواده وی، مردم نجف آباد و مردم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران پاسدار چنین تلاش‌هایی خواهند بود، تصریح کرد: قطعاً مراسم تشییع شهید حججی با عظمت و حضور پرشور مردم و همچنین نمایندگان آنها در شورای شهر برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خاندان حججی و به ویژه مرحوم آیت الله حاج سیداحمد حججی از افتخارات شهر نجف آباد بودند و خدمات شایانی را به مردم ارائه کردند.

*مغفول ماندن مبحث ۲۲ مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها

افشین حبیب‌زاده در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اواخر هفته گذشته گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه پلاسکو در صحن علنی مجلس قرائت شد. از جمله مواردی که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است. مبحثی که علی‌رغم اهمیت فراوان به فراموشی سپرده شده است.

وی تصریح کرد: مراقبت و نگهداری از ساختمان از جمله اصولی است که توجه به آن منافع بسیاری برای مالکین و ساکنان در پی خواهد داشت، منافعی چون حفظ سرمایه، تأمین آرامش و ایمنی اما متأسفانه کمتر به این موضوع توجه شده و می‌شود و به مسائلی مختلفی برمی‌خوریم از جمله کمبود منابع مالی و تلقی هزینه‌ای به جای منفعت از نگهداری، عدم اهتمام برخی از مسئولین ذی‌ربط به اجرای مقررات ملی ساختمان و فقدان ضمانت اجرایی در برخی موارد شاید از جمله مهمترین آنها باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مهمترین وجه این کم‌توجهی فرهنگی است چرا که اگر نوع نگاه به مراقبت و نگاه کوتاه مدت نباشد و تلقی سرمایه‌گذاری برای حفظ منابع سرمایه‌ای جایگزین ائتلاف آن شود، موجب توجه بیشتر از سوی صاحبان سرمایه به این امر خواهد شد. این ادعا در مراقبت از خودمان هم نمود دارد. چرا که تا قبل از وقوع بیماری کمتر به سلامت خود توجه می‌کنیم در حالی که مراقبت های اولیه می‌تواند منجر به پیشگیری از وقوع بیماری‌هایی شود که درمان آن نیازمند صرف هزینه‌های بسیاری برای ما و خانواده و کشور است.

حبیب زاده ادامه داد: یکی از مقرراتی که موضوع کم توجهی است مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است که مورد غفلت قرار گرفته به گونه‌ای که حتی در واقعه اخیر آتش سوزی ساختمان پلاسکو کمتر از این مبحث سخنی به میان آمد این مبحث که نقطه سقل آن مراقبت و نگهداری از ساختمان‌هاست بازدیدهای ادواری در تمامی بخش‌های ساختمان اعم از معماری، سازه، تأسیسات برقی و مکانیکی به منظور تأمین ایمنی، بهداشت آسایش ساکنان، بهره‌دهی مناسب و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه از طریق اشخاص ذیصلاح الزامی می‌داند.

وی ادامه داد: براساس مفاد این مبحث مالک یا نماینده قانونی او در برابر نگهداری ساختمان و تمامی اجزای آن مسئول و موظفند تا تمامی شرایط و امکانات لازم را برای انجام امور مربوطه مانند عقد قرارداد نگهداری، بازرسی، اخذ تأییدیه و تمامی امور مرتبط تأمین کند و همچنین مسئول انجام تمامی دستورالعمل‌های اجرایی مطابق با ابلاغیه‌ها و حکم‌های صادره توسط مراجع ذیصلاح باشد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: از جمله اموری که به کرات در این مبحث از آن یاد شده، بازرسی ادواری است. براین اساس همه ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمان و ... در حیطه عملکردی مختلف از جمله ناحیه، منطقه، شهر و فراشهر باید به صورت ادواری توسط اشخاص ذی صلاح مورد بازرسی قرار گیرند و هر گاه بازرس متوجه عدم رعایت الزامات این مبحث شود باید ضمن ارائه گزارش به مراجع ذیصلاح به مسئول نگهداری ساختمان اخطار دهد. اخطاری شامل موارد تخلف و دستورات لازم برای اصلاح و همچنین براساس الزامات این مبحث، نادیده گرفتن اخطار، تخلف محسوب گشته و شخص خاطی مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت و بازرس می‌تواند به دلیل غیرایمن بودن و عدم رعایت مقررات، ساختمان مورد بازرسی را غیرقابل سکونت تشخیص داده و از طریق مراجع ذی صلاح آن را محصور کند.

حبیب‌زاده ادامه داد: معماری و سازه، نور، تهویه و شرایط سکونت، تأسیسات مکانیکی، بهداشتی و برقی، تأسیسات گازرسانی، حفاظت در برابر حریق، آسانسور و پلکان برقی در ساختمان‌ها همه از جمله مواردی است که نیازمند مراقبت و نگهداری و بازرسی مستمر و دائمی است و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ضمن صحه گذاشتن بر آنها عواقب ناشی از اجرای آن را مشخص می‌کند و تأکید دارد الزامات این مبحث تا آنجایی که برای تأمین سلامت عمومی، ایمنی، رفاه و سکونت مردم و نگهداری از ساختمانها لازم است باید اجرا شود.

وی تصریح کرد: ضمانت اجرایی این مقررات براساس ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شهرداری‌ها، مجریان، مهندسان، مالکان و کارفرمایان مکلفند مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند اما براساس ماده ۳۵ قانون مذکور مسئولیت نظارت عالیه براجرای مقررات برعهده وزارت راه و شهرسازی است همچنین براساس مواد اصل چهارم آیین نامه اجرایی قانون، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر نظارت علیه در آگاهی بخشی به افراد جامعه در اجرای مقررات ملی مسئول است و لذا علاوه بر مسئولیت همه نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ساختمان، انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش زمینه اجرای این مقررات را فراهم آورد.

*سالاری:ورود شهردار تهران برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز در مناطق

 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ قانونی مبنی بر اینکه ساختمان‌های موجود قدیمی با آیین‌نامه‌های جدید مقررات ساختمان و ایمنی آتش نشانی وجود ندارد اظهار کرد: این موضوع باید در کمیسیون‌های مربوطه پیگیری و قوانین و آیین‌نامه‌های آنها اصلاح شود.

وی گفت: چنانچه که نیاز باشد باید قوانینی برای ساختمان‌های بلند مرتبه وضع کنیم و آنها را وادار کنیم که خود را با آیین‌نامه‌های شهرسازی و معماری تطبیق بدهند تا با این اقدام دست مجریان نیز برای پیگیری باز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای پنجم حتما در این بخش ورود جدی خواهد داشت و با همکاری سایر بخش‌ها قوانین مورد نظر را تدوین خواهد کرد.

در ادامه زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در شورای قبل و پس از حادثه پلاسکو قراربود ایمنی ۱۲ ساختمان مورد بازنگری قرار بگیرد اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تذکراتی به ساختمان‌های مناطق ۱۱ و ۱۲ در آن مقطع داده شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود که چرا بقیه ساختمان‌ها به تذکرات مطرح شده عمل نکردند و این موضوع باید در شورا پیگیری شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به تشکیل کمیته مشترک از کمیسیون‌های مرتبط اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو یکسری دغدغه عمومی در کشور ایجاد شد که از بدنه دولت تا بدنه مدیریت شهری توجه ویژه‌ای را به حادثه پلاسکو کردند.

وی تصریح کرد: در همان مقطع کمیته‌هایی در شورا، دولت، قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها تشکیل و حادثه پلاسکو را بررسی کردند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید مجموعه نظرات ارائه شده از سوی تمام کمیته‌ها و یک کمیته تخصصی در شورای پنجم جمع بندی شود و از مجموعه نظرات آنها استفاده شود.

همچنین الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه موضوع ایمنی ساختمان‌ها یک موضوع فرهنگی است بیان کرد: باید در یک زمان بندی کوتاه آیین‌نامه‌های بازرسی در این بخش تهیه و تدوین شود.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت طرح‌هایی را در شهر تهران پیگیری کنیم که از آن جمله می‌توان به طرح جامع در زمان کوتاه و همچنین طرح‌های کلی‌تر از جمله قانون مدیریت بحران و ایمنی‌ آتش‌نشانی در بلند مدت اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، محمد سالاری در ادامه ضمن اشاره به ادامه فرآیند تخلفات در مناطق شهر تهران اظهار کرد: من به آقای شهردار تهران  و شهرداران مناطق تذکر می‌دهم که این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

وی گفت: متأسفانه در یک فرآیند گذار شاهد تخلفات گسترده در شهرداری‌های مناطق از جمله انحراف از طرح تفصیلی شهر تهران هستیم، ضمن اینکه شوراهای معماری مناطق مثل ماه‌های گذشته تخلفات خود را ادامه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بحث اضافه طبقات و تغییر کاربری ساختمان‌ها اشاره کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همین مدت کمیته‌های درآمدی در مناطق شکل گرفته شده که این از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

سالاری از شهردار تهران درخواست کرد که به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشته باشد و دستورات لازم را به مناطق برای جلوگیری از تخلفات شهرسازی صادر کند.

*نظری پیشنهاد داد:احداث مسجد برای اهل تسنن در شهر تهران

حجت نظری در جریان چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تذکری را به خودمان و شهردار تهران می‌دهم که انشاالله چراغ راهی برای اجرای برنامه‌ها باشد.

وی اضافه کرد: از مواضع خوب رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی تشکر می‌کنم و یادآوری می‌کنم که ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید شرایط لازم برای همه اقشار جامعه فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد به صف‌های طولانی در مراسم نماز عید قربان امسال اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد صف‌های طولانی بودیم که این اتفاق خوب نبود و به طوریکه همشهریان اهل تسنن برای قرائت نماز عید قربان ساعت‌ها در صف می‌ایستادند و این اتفاق خوبی نبود.

نظری گفت: قطعا شهروندان اهل تسنن نیز حق دارند یک عبادتگاه در تهران داشته باشند و از مدیریت شهری درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی کنند.

*رسولی با کسب ۲۱ رأی خزانه دار شورای شهر شد

انتخاب یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در اجرای تبصره ذیل ماده ۶ آیین نامه نحوه هزینه بودجه شورای اسلامی کشور مصوب ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ هیئت وزیران به عنوان خزانه دار در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

محسن هاشمی در جریان بررسی این دستور جلسه اظهار کرد: بنده سیدحسن رسولی را به عنوان کاندیدای خزانه داری معرفی می‌کنم و اعضا در این زمینه می‌توانند رأی خود را اعلام کنند.

رسولی کاندیدای خزانه دار شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز ضمن قدردانی از اعتماد رئیس شورای شهر تهران گفت: از سایر همکاران نیز برای قبول این مسئولیت که عمدتا ماهیت مالی دارد درخواست می‌کنم که کاندیدای این مسئولیت شوند.

به گزارش تسنیم، با توجه به عدم کاندیدای سایر اعضای شورای شهر تهران، سیدحسن رسولی با کسب ۲۱ رأی به عنوان خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد.

*ناظران سفرهای خارجی شهرداری تهران انتخاب شدند

انتخاب دو نفر به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اعزام مأموران و هیئت‌های شهرداری تهران به خارج از کشور مربوط به مصوبه ابلاغی مورخ ۲۹ آبان ۱۳۸۷ و همچنین ۸ دی ماه ۱۳۸۷ در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از سفرهای خارجی شهرداری با فعالیت‌های شهری تطابق نداشته است، اظهار کرد: باید در این زمینه توجه جدی به سفرها صورت گیرد.

وی با اشاره به دستورالعمل موجود اظهار کرد: قاعدتاً این دستورالعمل  با توجه به نیازهای شهر باید مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم شهربانو امانی و مجید فراهانی هر کدام با کسب ۲۰ رأی به عنوان نمایندگان نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران انتخاب شدند.

*دستاوردهای سفرهای خارجی شهرداری  باید گزارش شود

در خصوص بررسی تعیین دو نماینده شورای شهر تهران در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران شهربانو امانی عضو این شورا صبح امروز در چهارمین جلسه پنجمین دوره اسلامی شهر تهران، گفت: باید بالاترین مقام مسئول شهرداری در این خصوص در جلسه حضور پیدا می‌کرد.

وی همچنین به ضرورت ارائه گزارش مدون از سفرهای خارجی انجام شده درسال ۹۶ اشاره کرد و طرح سوال کرد که آیا گزارش مکتوب و آنلاینی از سفرهای انجام شده خارجی حداقل در سال ۹۶ وجود دارد یا خیر؟

امانی بر ضرورت اطلاع شورای شهر از دستاورد سفرهای انجام شده خارجی توسط مدیران شهرداری تهران نیز تأکید کرد.

میرلوحی دیگر عضو شورا نیز به ضرورت توجه ذی حساب‌های شهرداری تهران در خصوص هزینه‌های سفرهای خارجی انجام شده توسط شهرداری تهران تذکر داد.

گشتاسب مظفری معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز که در این جلسه برای ارائه گزارش سفرهای خارجی انجام شده توسط مسئولان شهرداری تهران وجود داشت، در سخنانی از آمادگی شهرداری برای ارائه گزارش سفرهای انجام شده در چارچوب مقررات اعضای شورای شهر تهران خبر داد.

وی همچنین براین نکته اشاره کرد که گزارش سفرهای انجام شده در سامانه مربوطه بارگزاری می‌شود و از این طریق به اطلاع اعضای شورا خواهد رسید.

در بخشی از این گفت‌وگوها، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآوری کرد که اعضای کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران مرکب از معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری، معاون اقتصاد شهری، رئیس حراست شهرداری و مدیرکل روابط عمومی شهرداری به همراه دو نفر نماینده در شورای شهر است.

وی همچنین تأکید کرد که تعداد سفرهای انجام شده در شهرداری تهران بیش از آن است که در گزارش امروز ارائه شد.

به گزارش تسنیم، مظفری معاون مرکز امور بین‌الملل شهرداری تهران در گزارش خود براین نکته اشاره کرد که شهرداری به میزان سفرهای خارجی کنترل می‌کرده و با همکاری شورا و اراده شهرداری در سال گذشته حدود ۷۰ سفر خارجی در شهرداری تهران انجام شده است.

*تعویق یک ماهه نقد و ارزیابی برنامه پنج ساله دوم و روند تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران

گزارش نقد و ارزیابی برنامه پنج ساله دوم و تدوین پنج ساله سوم شهرداری تهران که قرار بود امروز در قالب دستور جلسه چهارمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در صحن این شورا مطرح شود با تذکر برخی از اعضا به مدت یک ماه از دستور جلسه این شورا حذف شد.

مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر این نکته تأکید کرد که تصور می‌کنم این دستور جلسه در شرایط کنونی نباید در صحن شورا مطرح شود.

وی با بیان اینکه این دستور حدود یک ماه و نیم قبل در جلسات غیررسمی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود، گفت: گزارش‌هایی در این جلسات ارائه شده و اعداد و ارقام آنها با یکدیگر هماهنگی لازم را نداشت و گزارش‌های ارائه شده همخوانی لازم را با یکدیگر نداشتند. لذا به همین دلیل این موضوع از دستور کار شورا خارج شد. پیشنهاد دادم که از دستور کار جلسه رسمی شورا نیز خارج شود چرا که با بررسی این گزارشات به گونه ای به گزارش ارائه شده صحه می گذاریم درحالی که ما آن گزارش را قبول نداریم.

الویری براین نکته اشاره کرد که در اواخر سال ۹۵ سیاست ها و راهبردهای اصلی برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر چهارم رسیده است حالا باید براین نکته دقت کرد که آیا آقای نجفی شهردار تهران سیاستهای ارائه شده و راهبردهای کلی آن را قبول دارد یا خیر؟

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر معاون برنامه ریزی شهرداری تهران استعفا داده گفت: فکر می کنم با این مباحث این دستورجلسه قابل طرح نباشد.

آروین دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که برنامه پنج ساله باید در کمیسیون های شورا مطرح شود و هر کمیسیون در این خصوص نظر دهد.

وی همچنین براین نکته تأکید کرد که موضوع نقد برنامه دوم پنج ساله شهرداری باید از پایش آن جدا بررسی شود.

مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که باید تمام مباحث مطرح شده در شورا مسیر لازم خود را طی کنند.

وی از هیئت رئیسه خواستار شد که دقت شود آیا مسائلی که در صحن علنی قرار است طرح شود پیش از آن در کمیسیون های تخصصی بررسی شده است یا خیر و اعضا نباید منفعلانه و پیش از آگاهی کامل با دستور جلسات مواجه شوند.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در سخنانی براین موضوع اشاره کرد که با توجه به اینکه در ابتدای دوران فعالیت دوره پنجم شورا هستیم و کمیسیون ها در آغاز فعالیت خود قرار دارند دستور کار لازم در خصوص فعالیت کمیسیون ها وجود ندارد و لذا بهتر آن است که دستگاه‌های مختلف شهرداری در جلسات حضور پیدا کنند و در خصوص موضوع خود گزارش دهند.

میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که گزارشات ارائه شده مبتنی بر آینده باشد و به گونه‌ای ارائه شود که اماکن نقد و بررسی و بهبود ساختاری آنها عملی باشد.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نیز به ضرورت ارائه گزارش به کمیسیون‌های مختلف برای بررسی مسائل مرتبط با حوزه کمیسیون خود و برنامه پنج ساله شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: با این وجود از آمادگی بهتر و اطلاعات بهتر برای حضور در جلسه بهره‌مند می‌شدیم. 

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با دفاع از فعالیت های پژوهشی انجام شده گفت: پژوهشگرها عجیب نبوده‌اند که آنچه شهرداری می‌خواهد برسند. اگرچه ممکن است روش پژوهش انجام شده غلط باشد اما باید تأکید کرد که پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد و لذا مسائل را سیاه و سفید و همه یا هیچ نکنیم.

وی همچنین براین نکته تأکید کرد که مدیریت جدید شهری با رویکرد آسایش و ارامش فعالیت دارد درحالی که این دو رویکرد در سیاستهای کلی پیش‌بینی شده برای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران وجود ندارد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز در مخالفت با حذف این دستور جلسه گزارش و نقد برنامه پنج ساله دوم و بررسی رویکردهای برنامه پنج ساله سوم گفت: هیئت رئیسه اختیار تنظیم دستور جلسه را دارد و موضوع حذف دستور جلسه در دوره چهارم سابقه نداشته است.

وی همچنین از ابراز هیئت رئیسه دوره شورا مبنی بر عدم ارائه اطلاعات قبلی به اعضای شورا در خصوص دستور جلسات اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، در ادامه این جلسه ضمن بروز اختلافاتی در بین اعضا در خصوص وجود ادله قانونی و کافی برای امکان حذف یکی از موارد دستور جلسه مباحثی مطرح شد و در پایان حذف این دستور جلسه به مدت یک ماه به رأی گذاشته شد و با رأی اکثریت نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ارائه گزارش نقد و ارزیابی برنامه پنج ساله دوم و روند تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهرانی به مدت یک ماه مسکوت گذاشته شد.

*تخریب برخی از بناهای تاریخی در شهر تهران

محمدجواد حق شناس در جریان چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در روزهای گذشته در حوزه میراث فرهنگی گزارشات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با تخریب برخی از بناهای تاریخی شهر تهران رسیده است. 

وی تصریح کرد: تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر تهران که در بافت قدیمی هستند مورد تهاجم و بخروردهای سودجویانه قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه این بناهای تاریخی باید حفظ و حراست شوند، گفت: از شهرداران مناطق و نواحی درخواست می‌شود که به این حوزه توجه ویژه ای را داشته باشند.

حق شناس تصریح کرد: بناهای تاریخی می‌توانند تولیدکننده منابع ثروت و درآمدهای پایدار شهر تهران باشند و در حال حاضر این بی توجهی به این بناها نگران کننده است.

در جریان چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دو عضو این شورا حسن رسولی و مجید فراهانی که در جلسه امروز نیز به اتفاق آرا به عنوان خزانه دار شورا و نماینده شورای شهر در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران انتخاب شدند حاشیه ساز بودند.

این در حالی است که این دو عضو شورای شهر تهران نسبت به تصاویر گرفته شده از عکاسان انتقاد کرده و خواستار برخورد با عکاسان صحن شورا شدند.

به گزارش تسنیم درحالی این دو عضو شورای شهر تهران نسبت به عکسهایشان در این دوره و پس از گذشت سه هفته اعتراض کردند که در ادوار گذشته و به ویژه در دوره چهارم عکس‌های زیادی از اصولگرایان شورا از جمله آقایان عباس شیبانی، مهدی چمران و ... گرفته شد و آنها هیچ اعتراضی را نسبت به انتشار عکسهای‌شان نداشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.