۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 560355

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه از اجرای ویژه برنامه های" قربان تا غدیر" در گذرگاه های فرهنگی مترو خبر داد.

ویژه برنامه های "دهه ولایت" در متروی تهران

به گزارش قدس آنلاین، محمد بنی حسن ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر گفت: به مناسبت این ایام مبارک و ایجاد فضای شاد در گذرگاه های فرهنگی مترو برنامه های متنوع فرهنگی در حال برگزاری است.

وی ارتقای نشاط عمومی و آشنایی مخاطبان با آداب غدیر از قبیل هدیه دادن، صله رحم و نیز گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی را از اهداف اصلی اجرای این برنامه ها عنوان کرد و افزود: به همین منظور برنامه های جشن ویژه مسافران مترو در سه روز و در دو ایستگاه امام خمینی(ره) و ابن سینا برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: این ویژه برنامه ها با عناوین "عید ولایت"،"مهر غدیر" و "حاضران به غایبان بگویند"  شامل اجراهای متنوع فرهنگی و شاد است که مسافران شهر زیرزمینی لحظاتی چند میهمان این ضیافت خواهند شد.

بنی حسن گفت: همزمان با اجرای این جشن ها گروه هنری مردان نقره ای(سیلورمن) با استفاده از حرکات مفهومی ومضامین مرتبط با آداب روز عید غدیر به هنرنمایی می‌پردازند. هم چنین  سرود با اجرای ایمایی توسط گروه هنرمندان ناشنوا و گروه موسیقی آیینی از دیگر برنامه های این جشن هاست.

وی با اشاره به هماهنگ سازی فضای محیطی ایستگاه های مترو  با عنوان ترنم عیدانه در راستای تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی - ایرانی با این مناسبت گفت: دراین ایام نمایشگاه پوستر با عنوان " خورشید ولایت" نیز در دو ایستگاه شهید مدنی و پیروزی شامل بیست طرح از آثار منتخب هنرمندان گرافیست و با موضوع دهه ولایت به قاب تصویر می نشیند و نگاه مسافران مترو را به تماشای آن دعوت می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.