کاشان- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح "روستا تعاون" در ۱۰۰۰ روستا اجرا شد، گفت: طی سه سال گذته هر سال صادرات حوزه تعاون ۳۰ درصد افزایش یافت.

طرح "روستا تعاون" در ۱۰۰۰ روستا اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید کلانتری بعد از ظهر امروز در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان اصفهان در کاشان با بیان اینکه یکی از وجوه مشارکت مردمی تعاونی‌ها هستند، اظهار داشت: تعاون از اروپا و از کشور انگلیس آغاز شده و بیشتر نیز در ابتدا کشیش‌ها به این حوزه ورود پیدا می‌کردند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه امروز تعاونی را بیشتر در حد مصرف و مسکن می‌شناسند، افزود: بالاترین سهم تعاونی در کشورهای مختلف بانک و بیمه بوده اما متأسفانه تعداد تعاونی فعال این حوزه در کشور به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد.

کلانتری ضمن اشاره به نقش موثر تعاونی‌ها در دنیا خاطرنشان کرد: مهمترین کار تعاونی‌ها ساماندهی واحدهای کوچک در قالب بنگاه‌های بزرگ، جذب و ساماندهی سرمایه‌ها بوده زیرا تعاونی‌ها می‌توانند در ایجاد اشتغال و پایداری شغل نقش به‌سزایی داشته باشند.

وی رفع فقر را از دیگر نقش‌های تعاونی‌ها دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی به راحتی در روستا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و لذا ایجاد شرکت تعاونی‌ها در روستا موجب می‌شود تا ساکنان در آن مناطق از مهاجرت صرف نظر کرده و درآمد مناسب و قابل قبولی داشته باشند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به تعاونی پسته در دامغان، ورامین و وجود تعاونی در حوزه خدمات با 60 هزار عضو ابراز داشت: طرح روستا تعاون در هزار روستا اجرا شد به گونه‌ای که برخی از روستاها دارای تعاون و تعاونی‌های موجود تقویت شدند.

کلانتری ضمن اشاره به نقش موثر تعاونی‌ها در تولید اشتغال بیان کرد: تعاونی فرش که یکی از افتخارات جهاد کشاورزی بوده است تا جایی پیشرفت کرده که امروز توانسته است فرش‌های اعضای شرکت تعاونی را به کشورهای مختلف صادر کند.

وی سومین نقش تعاونی‌ها را اشتغال عنوان کرد و  اذعان داشت: به ازای ایجاد یک شغل می‌توان پنج شغل را در تعاونی‌ها ایجاد کرد و لذا طی سه سال گذشته بخش صادرات تعاون هر ساله 30 درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.