۱۵ کرسی تلاوت قرآن کریم که برای برگزاری در حاشیه مسابقات کشوری قرآن در سطح استان میزبان در نظر گرفته شده استبه طور مساوی بین دو قاری بومی استان و فقط یک قاری غیر بومی تقسیم شده است.

برگزاری محافل حاشیه‌ای مسابقات قرآن فقط با یک قاری غیر بومی

به گزارش قدس آنلاین، امروز جدول محافل قرآن طراحی شده برای اجرا در حاشیه مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم منتشر شد و بر اساس آن از بین ۱۵ کرسی تلاوت، حمیدرضا احمدی‌وفا که از تهران دعوت شده است در پنج کرسی و آقایان حامد ولی‌زاده و وحید وکیلی نیز که دو قاری ممتاز استان میزبان (آذربایجان غربی) هستند نیز هر یک در پنج کرسی به اجرای تلاوت خواهند پرداخت.

تلاوت افتتاحیه مسابقات نیز به حامد ولی‌زاده واگذار شد و شاید درباره افتتاحیه و اختتامیه هم تقسیمی بین دو قاری ممتاز استان صورت گرفته باشد.

در عین حال در این محافل از بین ۱۴ اجرای تواشیح در نظر گرفته شده ۱۱ اجرا به گروه طارق تبریز که همسایه شرقی استان میزبان است سپرده شده است و گروه میعاد قم و گروه‌های استانی نیز به ترتیب یک و دو اجرا خواهند داشت.

علت استفاده بیش از اندازه اوقاف استان از قاریان و گروه‌های بومی یا همسایه، توجه بیشتر به ظرفیت‌های موجود در استان و منطقه آذربایجان عنوان شده است.

البته باید توجه داشت که با توجه به تکراری بودن چهره‌ها برای مردم استان، این تصمیم شاید منجر به استقبال کمرنگ آنان شود.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.