رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال حمله آمریکا به کره‌شمالی گفت: حالا ببینیم.

پاسخ مبهم ترامپ درباره حمله به کره‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره احتمال آمریکا به کره‌شمالی پرسیده بود گفت: حالا ببینیم.

همچنین رئیس جمهور آمریکا در توئیت جدیدی در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره‌شمالی نوشت: من با ژنرال کلی، ژنرال ماتیس و دیگر مقامات نظامی در کاخ سفید دیدار خواهم کرد تا با آنها درباره کره‌شمالی گفت‌وگو کنم.

وی افزود: علاوه بر این آمریکا به دنبال افزودن گزینه‌های دیگر است که بر اساس آن تجارت را با هرکشوری که با کره شمالی داد وستد دارد متوقف کند.

پیش از این نیز کاخ سفید اعلام کرده بود که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نشستی را با تیم امنیت ملی این کشور برای بررسی آزماش بمب هیدروژنی امروز کره‌شمالی برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه کره شمالی است.

منابع خبری روز یکشنبه پس از اعلام وقوع دست‌کم دو زمین‌لرزه در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر دادند.  

ابتدا سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس ریشتر را در این منطقه ثبت کرده است. دولت کره جنوبی گفت به نظر می‌رسد این زمین‌لرزه ناشی از انجام آزمایش هسته‌ای بوده است.

پس از آن، مرکز لرزه‌نگاری چین اعلام کرد زمین‌لرزه دومی با قدرت ۴.۶ در مقیاس ریشتر را به فاصله هشت دقیقه پس از زمین‌لرزه اول به ثبت رسانده است که احتمالاً ناشی از انفجار بوده است.

در ژاپن، وزیر خارجه این کشور در جمع خبرنگاران تأیید کرد که این زمین‌لرزه  ناشی از آزمایش هسته‌ای بوده است.  نخست‌وزیر «شینزو آبه» گفت کشورش یک آزمایش هسته‌ای دیگر را تحمل نخواهد کرد.

همزمان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور اعضای شورای امنیت ملی خود را برای نشست اضطراری فرا خوانده است.

منبع: اسکای نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.