اصفهان- نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: انتظار ما این بود که وام‌های کشاورزان به صورت متمرکز و ملی استمحال شود که البته این موضوع به استان‌ها واگذار شده ولی اعتبارات لازم به استان داده نمی‌شود.

وام‌های کشاورزان باید به‌صورت متمرکز و ملی استمحال شود

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی در جمع خبرنگاران درباره تلاش‌های انجام شده برای برطرف شدن مشکلات کشاورزان منطقه برخوار اظهار داشت: با تلاشی که در ماه‌های اخیر صورت گرفت مقرر شد برای سال زراعی که الان در اواخر آن هستیم حدود ۸ میلیون متر مکعب آب از کانال برخوار تامین کنیم تا بخشی از مشکلات کشاورزان برطرف شود.

وی افزود: از زمان خشک شدن کانال برخوار ۳ سال گذشته ‌و در این ۳ سال تلاش کردیم تا آب در هر سال چند بار جاری شود.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس با بیان اینکه مسئله آب در استان اصفهان یک موضوع بسیار مهم است، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی شرایط به اصفهان آمدند و جلساتی بین نمایندگان استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری انجام و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که امیدواریم اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیرامون کانال برخوار، یک هزار و ۷۰۰ هکتار درختکاری صورت گرفته تا این درختان فعلا نجات پیدا کنند، درباره وام‌های عقب افتاده کشاورزان نیز جلساتی با حضور رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک کشاورزی داشتیم تا مشکلات حل شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به تصویب ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو طرح آبخیزداری گفت: اداره‌کل منابع طبیعی بخشی از اراضی کشاورزی منطقه را به عنوان اراضی ملی در نظر گرفته بود، بنا شد کشاورزان مستندات و ادله خود را آورده و در کمیسیون رفع اختلافات این مسئله برطرف شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با ریزگردها بیان کرد: یک هزار هکتار بوته کاری در شمال شرقی استان پیش بینی شد تا از ورود ریزگردها به این منطقه جلوگیری شود.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان گفت: سال گذشته مبالغی هرچند محدود پرداخت شد، انتظار ما این بود که وام‌های کشاورزان به صورت متمرکز و ملی استمحال شود که البته این موضوع به استان‌ها واگذار شده ولی اعتبارات لازم به استان داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم مصوب کردیم که برای پرداخت ۳۰ درصد اعتبارات ملی کشور باید به صورت استانی تصمیم‌گیری شود البته بخش کوچکی از این مصوبه در ظاهر عملیاتی شده اما آن طور که باید و شاید جدیتی روی این مسئله نبوده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بخشی از این ۳۰ درصد می‌تواند مربوط به خشکسالی و حوادث باشد تا مشکلات استان در این زمینه برطرف شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.