​ایلام- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مرکز غربالگری تشخیص سرطان ایلام بعنوان یک مرکز پژوهشی – تحقیقاتی است و کار درمانی در آن صورت نمی گیرد.

مرکز غربالگری تشخیص سرطان ایلام مرکز پژوهشی است نه درمانی

عبدالنور کردجمشیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه در ماه گذشته به صورت آزمایشی کار شیمی درمانی بیماران سرطانی در این مرکز انجام شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه این مرکز برای تحقیق و تشخیص سرطان احداث شده قصد داشتیم که بصورت متمرکز علاوه بر کار تشخیص و تحقیق، درمان بیماران سرطانی نیز در این مرکز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز بعلت افزایش بیماران سرطانی، ظرفیت چندانی برای پذیرش بیماران نداشت، افزود: برای رفاه حال بیماران و همراهان، در حال حاضر شیمی درمانی در ساختمان دیالیز در جنب این مرکز انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تأکید بر اینکه مرکز غربالگری تشخیص سرطان صرفا یک مرکز پژوهشی و تشخیصی است، خاطرنشان ساخت: در این مرکز، پزشکان متخصص اقدام به ویزیت بیماران مشکوک به سرطان می کنند، بنابراین در این مرکز دیگر کار درمانی صورت نخواهد گرفت.

کردجمشیدی با اشاره به افتتاح رسمی مرکز غربالگری تشخیص سرطان ایلام در آینده، بیان داشت: علاوه بر این مرکز، بیمارستان تک جنسیتی طالقانی و بیمارستان تخصصی کوثر ایلام و چند طرح بهداشتی در دیگر نقاط استان، نیز در انتظار افتتاح رسمی هستند که امیدواریم در آینده نزدیک با حضور مسئولان وزارت بهداشت این مهم محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.