شهرکرد-مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ساخت این پروژه ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا امروز به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده و تا ۲ ماه آینده تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان می شود.

بیمارستان بروجن تا ۲ ماه آینده تکمیل و آماده تحویل است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم قاسمی ده چشمه پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه مسکن مهر از مجموع ۲۲ هزار واحد مسکونی، ۸ هزار واحد در دولت قبلی تکمیل و ۱۴ هزار واحد در دولت یازدهم به انضمام زیرساخت ها آماده و بهره برداری شد و این پروژه تا پایان مهرماه سال جاری تکمیل می شود.

وی افزود: زیر ساخت های آب، برق، گاز، مسجد، کلانتری، جداول و پل ها در دولت قبلی ۴۰ درصد آماده شد و ۶۰ درصد در دولت تدبیر و امید آماده سازی شد، همچنین ۲ مدرسه و ۴  مسجد در شهرک منظریه شهرکرد و ۲ مدرسه و ۲ مسجد در شهرک الهیه شهر بروجن ساخته  شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ قطعه زمین در شهرک منظریه شهرکرد به خانواده شهداء و جانبازان واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه فنی و اجرایی گفت: احداث و اجرای ساختمان های دولتی به جز دستگاه های امنیتی و نوسازی مدارس به عهده راه و شهرسازی می باشد، اما متاسفانه در استان برخی از ادارات بدون اخذ مجوز و نظارت راه و شهرسازی اقدام به ساخت و ساز می کنند.

قاسمی تصریح کرد: تا کنون ۲۴۰ هزار متر مربع ساختمان های اداری، بهداشتی و ورزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی ساخته یا در حل تکمیل است که از این جمله می توان به ساخت فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، ساخت بیمارستان های ۱۰ تختخوابی مجهز به کلیه امکانات بروز، ساخت بیمارستان چلگرد و اردل، شروع عملیات ۴ تونل در استان و احداث ۳ پل بزرگ اشاره کرد.

وی افزود: در اوایل دولت یازدهم پروژه بیمارستان بروجن را با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد تحویل گرفتیم و در دولت یازدهم برای ساخت این پروژه ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا امروز به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده و تا ۲ ماه آینده تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان می شود و این بیمارستان از جمله بیمارستان های برتر کشور می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: تا قبل از دولت یازدهم در مجموع ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم و در دولت یازدهم ۲۴۰ کیلومتر به بزرگراه های استان اضافه شد، همچنین بهسازی و روکش آسفالت ۹۵۰ کیلومتر از راه های استان انجام گرفت.

قاسمی ده چشمه افزود:در دولت یازدهم ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و آسفالت شد، همچنین ۱۶۳ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و رفع شد.

وی به افزایش اعتبارات این اداره کل اشاره کرد و گفت: در دولت قبل در مجموع اعتبارات راه و شهرسازی استان ۹۰ میلیارد تومان بود که در دولت تدبیر و امید این میزان به ۱۸۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، همچنین سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی جذب شد.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به احداث خطوط راه آهن استان گفت: خط راه آهن مبارکه –شهرکرد تا امروز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مناقصه خرید قطعات اولیه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به زودی برگزار می شود، همچنین مجوز ۲۱۵ راه آهن شهرکرد-اصفهان-خوزستان اخذ شده و شرکت مشاور و سرمایه گذار مطالعات این طرح را بروزرسانی کرده است.

قاسمی افزود:ساخت و تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و مذاکرات نهایی با شرکت سرمایه گذار کره ای برای ساخت این پروژه انجام شده است.

وی عنوان کرد:مطالعات طرح آزادراه لردگان-ایذه و اصفهان-شهرکرد انجام شده و مجوزات لازم اخذ شده و این پروژه به اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تا کنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:معوقه ۱۰ درصدی سهم شهرداری که مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم به شهرداری ها پرداخت شد.

وی با اشاره به مشکلات  جاده اردل به خوزستان افزود:برنامه ریزی ها برای ساخت ۱۶۰۰ متر تونل در طول این مسیر همچنین ساخت یک پل بزرگ در دست اقدام است اما تا زمان ساخت این مسیر جدید، بهسازی جاده قدیم این مسیر در دست اقدام است.

قاسمی با اشاره به مشکلات گردنه عسل کشان گفت: در تلاش هستیم با طرح ریز جاده و ایجاد نیم تونل مشکل این گردنه مرتفع شود.

وی افزود: رفع تصرف ۴۹ هکتار از زمین های دولتی و اخذ سند ۲۳ هزار هکتار از اراضی راه و شهرسازی یکی دیگر از اقدامات این اداره کل بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان آمادگی دارد به خانواده های ضعیف و دهک های پائین زمین برای ساخت مسکن واگذار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.