کرمان - استاندار کرمان گفت: ممکن است که گردشگران خارجی نیاز به یکسری استانداردها داشته باشند

ظرفیت های زیادی در استان کرمان در حوزه گردشگری وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور افزود: در قلعه گنج ۳۲۳ گردشگر آلمانی، سوئیسی، آمریکایی، هلندی و هندی در هتل کپری این شهرستان اقدامت کرده اندو ممکن است که گردشگران خارجی نیاز به یکسری استانداردها داشته باشند

وی بر تامین خطوط اعتباری ویژه برای توسعه گردشگری استان کرمان تاکید کرد و گفت: باید گردشگران خارجی به ایران و استان کرمان جلب شوند زیرا ظرفیت های زیادی در این استان و کشور در حوزه گردشگری وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد کشورهای جهان اول، تصریح کرد: امنیت پایدار استان کرمان مثال زدنی است و حضور فرماندهان نظامی در این نشست نشان می دهد که این آمادگی وجود دارد که در هر اتوبوس گردشگران خارجی، یک مامور حضور داشته باشد تا از گیت های موجود به آسانی عبور کنند.

رزم حسینی از باغ تاریخی فتح آباد به عنوان یک اثر شگفت انگیز گردشگری یاد کرد و گفت: ثروت های پنهان و در حال تخریب زیادی در کشور وجوددارد که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کرمان یک تاریخ شش هزار ساله تمدنی داشته است، گفت: در دولت دوازدهم می توان فصل جدیدی از گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را در کشور ببینیم.

گردشگری از محورهای اصلی توسعه در استان کرمان است

رئیس اتاق بازرگانی نیزدراین گردهمایی اظهار داشت: برگزاری این گردهمایی در استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان با مدیریت استاندار کرمان، یک اراده جدی و قوی برای توسعه گردشگری ایجاد شده است گفت: بخش خصوصی نیز در این زمینه پای کار است.

سیدمهدی طبیب‌زاده، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان در بحث گردشگری یک انسجام و نگاه ویژه ایجاد شده است افزود: گردشگری از محورهای اصلی توسعه در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگری باید منجر به خلق تجربه‌های جدید برای گردشگر شود خاطرنشان کرد: اتاق کرمان تعریف استانداردهای بین‌المللی در حوزه گردشگری را در برنامه دارد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه استان کرمان از صنایع دستی خاص بهره‌مند است گفت: از همه مهمتر مهمان‌نوازی مردم کرمان است که در جذب گردشگر موثر بوده و این ویژگی مردم کرمان در دنیا زبانزد است.

وی اظهار داشت: از ۲۲ منطقه‌ای که به‌عنوان منطقه اقتصادی در استان کرمان تعریف شده و در اختیار معین‌های اقتصادی قرار گرفته است همه آنها از ظرفیت‌های گردشگری برخوردارند که باید استفاده شود.

گردشگری تاثیر مستقیم در اقتصاد جوامع دارد

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه نیز همچنین در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با اشاره به نگاه اسلام به مقوله گردشگری اظهارداشت: در قرآن کریم به گردشگری و اطلاع‌رسانی گردشگری تاکید زیادی شده است.

وی پیامبر اسلام را مبلغ گردشگری برشمرد و گفت: در قرآن کریم نه‌تنها در باره سیاحت و گردشگری که به پیامبر فرمان داده شده که مقوله گردشگری را تبلیغ کن.

حسن قشقاوی با اشاره به حدیثی از امیرالمونین علی(ع) تصریح کرد: در این حدیث به مسلمان توصیه شده که از وطن‌های خود دور شوید برای آنکه بزرگ شوید و پرورش یابید.

وی در ادامه این حدیث گفت: پنج فایده مستقیم برای گردشگری در این حدیث بیان شده که انبساط خاطر، نشاط، تفریح از جمله این فواید است.

قشقاوی با اشاره به اینکه گردشگری تاثیر مستقیم در اقتصاد جوامع دارد، افزود: افزایش دانش، آشنایی با آداب، سنت‌ها و ملت‌ها و همنشینی با بزرگان از دیگر آثار تفرج و گردشگری است که امام علی(ع) در این حدیث به آن تاکید داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.