سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد در دیدار برابر سوریه تمام تلاششان را برای پیروزی خواهند کرد.

سوری‌ها می‌گویند با ما دوست هستند اما داخل زمین طور دیگری رفتار می‌کنند!

به گزارش قدس آنلاین، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه، که بعدازظهر امروز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: بازی سخت و مهمی داریم. می خواهیم پایان خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مطمئنا بازی فردا از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هستد. آنها حریف قابل احترامی هستند. در ابتدای بازی های مقدماتی، هیچ کس فکرش را نمی کرد سوریه کاندیدای صعود به جام جهانی باشد. آنها در حالی به آخرین بازی مقدماتی خود پای می گذارند که امیدهایشان اندازه کره جنوبی و ازبکستان است. در ۹ بازی گذشته به تک تک رقبا احترام گذاشتیم و برای سوریه هم در آخرین بازیمان به همان اندازه، احترام قائلیم.

کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: قطعا تیم ملی سوریه می خواهد فردا تاریخ سازی کند اما ما هم می خواهیم تاریخ ساز باشیم و با ۲۴ امتیاز کارمان را به پایان برسانیم. کاملا آماده و هوشیار هستیم برای دیدار فردا. تمام بازیهایی که ما از این به بعد خواهیم داشت حکم یک بازی برای جام جهانی را دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بار دیگر تکرار می کنم که فردا باید با تمرکز بالا آخرین بازی خود را به پایان برسانیم و با یک پیروزی کارمان را در مقدماتی جام جهانی به پایان برسانیم. 

کی روش ادامه داد: همیشه سعی کرده ایم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. در ۹ بازی گذشته همینطور بوده ایم و ۸ گل زده ایم. می خواهیم با تمرکز بیشتر بهترین بازی را داشته باشم. واقعیت این است که در فوتبال بین المللی و ملی تیم ها بسیار به هم نزدیک هستند و این کار را دشوار می کند. 

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط تیم ملی را بهتر کنیم. اگر به آوراژ گل خوب برسیم شرایط مان بهتر می شود. 

کارلوس کی روش درباره سورپرایزی که برای بازی فردا در نظر گرفته است افزود: شگفتی که برای بازی فردا از بازیکنانم خواستم این است که سعی کنیم تیم بهتر باشیم و هم در دفاع  و هم در خط حمله. ما نباید پیشرفت در بازی فردا را از دست دهیم.

کی روش درباره شایعه تبانی با سوریه بار دیگر واکنش نشان داد و گفت: من از خبرنگاران می خواهم که اگر چنین شایعاتی را می شنوند حتما از طریق پلیس پیگیر شوند.

کی روش درباره انگیزه سوری ها در دیدار فردا هم تصریح کرد: آنها شش گل خورده اند و هفت گل هم زده اند. بازیکنان بسیار خوبی دارند. می توانید از آقای حسینی که بازیکن من است  بپرسید که مهاجمان خطرناک سوری ها چگونه عمل کردند. به نظرم اشتباه است فکر کنیم این تیم با شانس زیاد به اینجا رسیده است و نباید اشتباه سایر تیم ها را که سوریه را دستکم گرفته بودند نادیده بگیریم. حتی وقتی سوری ها ما را مجبور کردند در استخر مالزی بازی کنیم، لباس شنا پوشیدیم و جنگیدیم. به سوریه کاملا احترام می گذارم.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی به اینجا می آیند می گویند دوست هستیم اما در زمین بازی طور دیگری خودشان را نشان دادند. آنها با بازیکنانمان بد رفتاری کردند. فردا در تلاش خواهیم بود که این تیم را در زمین خوب ببریم. اما فراموش نکنیم آنها در مالزی، چه رفتاری داشتند. همان کار همیشگی را انجام می دهیم. در زمین بازی، خیلی خوب و محکم بازی می کنیم و بعد از بازی هم حریفمان را در آغوش خواهیم گرفت.

کی روش درباره جلسه روز گذشته خود با مهدی تاج در هتل محل اقامت تیم ملی و احتمال پرداخت پاداش به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در پایان بازی فردا اظهار داشت:  من ترجیح می دهم صحبت های خودم را با آقای رییس خصوصی نگه دارم. ولی اگر دوست دارید از این موضوع مطلع شوید بهتر است از دوستانتان در برخی روزنامه ها که اطلاعات بهتری دارند بپرسید!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص احتمال به وجود آمدن جنگ های روانی توسط سوری ها تصریح کرد: من هفت سال در ایران هستم و شاید این آخرین کنفرانس خبری ام در ایران است. چرا که شاید بازی ها بعدی را در جهت آماده سازی تیم ملی در خارج از ایران دنبال کنیم. اما باید بگویم این تصور که تیم های نظیر بحرین، امارات و قطر با روحیه ای ناجوانمردانه بازی کنند وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آنها با روحیه ورزشی همیشه بازی کرده اند و این هدفی نیست که دنبالش باشند. وظیفه فوتبال این است که صحبت های واهی را مطرح نکنیم. من بازی اخیر پرسپولیس مقابل الاهلی را دیدم. هر دو تیم کاملا با روحیه جوانمردانه بازی کردند و این موضوع خیلی مهمی در دنیای فوتبال است. باز هم تاکید می کنم تفکرات اینچنینی را پرورش ندهیم و به نژاد و رنگ پوست افراد اهمیت دهیم. فردا همه تلاش می کنیم تا مردانه بازی کنیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که علاقمند است با چه تیم هایی در جام جهانی همگروه شویم افزود: ما دو گزینه محتمل داریم. امکانش هست یک اروپایی، یک افریقایی و یک امریکای جنوبی با ما همگروه شود. دوست دارم این قرعه برایمان بیفتد. این آخرین صحبت من راجع به آینده فوتبال ایران است و ترجیح می‌دهم این کار را نکنم. چون هر بار که انجام می‌دهم هزینه هایی را متحمل می شوم.

وی افزود: فرقی ندارد با کدام تیم ها همگروه شویم. تمام تیم ها در جام جهانی برایمان سخت خواهد بود. تمام تیم ها از بعد تئوری در این قرعه کشی، با ایران همگروه شوند از ما بهتر خواهند بود. مثلا نیجریه را می گویم که ۲۳ بازیکن لژیونر دارد. اروگوئه را هم مثال می زنم که بهترین ها را در اختیار دارند. تنها پیام من برای مسئولین فوتبال این است که تنها راه موفقیتمان در جام جهانی این است که برنامه آماده سازی قوی داشته باشیم. اگر بتوانیم برنامه آماده سازی خوب و قوی را آماده کنیم. من با پسرانم که بازیکنان تیم ملی هستند می توانیم به بهترین برسیم. 

کی روش تصریح کرد: همه می گویند آرزویمان صعود به مرحله بعدی است. فکر می کنم شما هم با من موافقید که باید برنامه خاصی داشته باشیم.

وی پس از گفتن این جمله سکوت کرد تا پاسخ خبرنگاران را بشنود که تقریبا اکثر خبرنگاران به او پاسخ دادند که باید برنامه خاص داشته باشیم.

پاسخ خبرنگاران سبب شد تا کی روش با تشکر ویژه از خبرنگاران بابت حمایت هایشان سالن کنفرانس خبری را ترک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.