یزد- مدیر کل دفتر مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ه) گفت: از مجموع ۱.۵ میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد حدود ۱۵۰ هزار خانوار یعنی ۱۰ درصد فاقد مسکن بوده که از این تعداد قریب ۱۰۰۰ خانوار در اولویت تامین مسکن هستند.

 ۱۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم بازیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهارداشت: برطرف کردن مشکل مسکن مددجویان از اولویت اصلی  کمیته امداد بوده و رویکرد دیگرکمیته این است که بدون تعلل موضوع توانمندسازی مددجویان را در دستور کار خود قرار دهیم و از ماندگاری بیش از حد آنها در این مجموعه جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تخصیص ۷۵۰۰ میلیارد ریال در قالب بیش از ۷۰ هزار خدمت عمرانی در حوزه مسکن مددجویان، افزود: تامین مسکن مددجویان اقدامی فرا امدادی است که مشارکت سایر دستگاه‌ها، خیرین و مردم را می‌طلبد و تامین اشتغال باعث کاهش درامد خانوارها و تامین مسکن باعث کاهش هزینه‌های زندگی آنها می‌شود که کمک بزرگی به رفع مسائل اقتصادی و توانمندسازی این خانواده‌ها خواهد بود.

بازیان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل تهسیلات بانکی و ازبخش منابع داخلی۱۵۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شده ودر سال جاری تسهیلات بانکی در این زمینه به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و انتظار می‌رود که تامین شغل در این نهاد در سالجاری تا دو برابر سال قبل افزایش یابد که در مقایسه با مجموعه کشور رقم قابل تاملی است.

این مسئول با بیان  اینکه توانمندسازی در این نهاد در دو محور اصلی تامین اشتغال و مسکن می باشد، گفت: تامین اشتغال باعث کاهش درامد خانوارها و تامین مسکن باعث کاهش هزینه‌های زندگی آنها می‌شود که کمک بزرگی به رفع مسائل اقتصادی و توانندسازی این خانواده‌ها خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: ۶۵ درصد از خانوارهای کشورمان مالک مسکن و مابقی مستاجر بوده و  از مجموع ۱.۵ میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد حدود ۱۵۰ هزار خانوار یعنی ۱۰ درصد فاقد مسکن هستند که از این تعداد قریب ۱۰۰۰ خانوار در اولویت تامین مسکن هستند که حدود ۸۰ درصد این خانواده‌ها یک یا دو نفره هستند که به آنها کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مددجویان نیازمند بازسازی و بهسازی مسکن هستند که تقریبا ۳۰۰ هزار خانوار می‌شوند، و در بعد تامین مسکن اعم از خرید، ساخت، بهسازی، مقاوم‌سازی و تعمیرات باید مجموعا ۵۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار دهیم که در هر سال ۱۰۰ هزار مورد باید انجام شود.

وی افزود: ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت امداد دارای مسکن خودمالکی نیازمند تعمیر و مناسب‌سازی هستند، و نگاه کمیته امداد مبتنی بر سیاست بخشی است لذا مددجویان مناطق محروم روستایی و شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در اولیت قرار دارند و تامین مسکن آنها نیامند جهش اعتباری و انگیزشی است تا در برنامه پنج ساله توسعه این موضوع مددجویان مرتفع شود.

بازیان خاطر نشان ساخت: ایجاد مسکن برای مددجویان باید با برنامه درست و مدون انجام شود، و تاکید و نگاه ما با مشارکت مددجو، مسئولان و خیران است و امداد تنها کارگردانی مشارکت را انجام می‌دهد و هر جایی که هزینه کم آمد خودش اقدام به پرداخت هزینه می‌کند

وی افزود: کمیته امداد ادعا ندارد که مسکن مددجویان را به صورت کامل تامین می‌کند،  واین نهاد نه توانایی انجام این کار را دارد و نه وارد آن می‌شود چرا که وظیفه تامین مسکن نیازمندان بر عهده بنیاد مسکن بوده و کمیته امداد در این زمینه برای برطرف کردن سریع‌تر محرومیت مشارکت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ایجاد مسکن در دولت یازدهم رشد منفی  داشته  ولازم است که سیاست‌های دولت در این زمینه تغییر کند و بحث مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به استفاده کمیته امداد از ظرفیت مسکن مهر، گفت: زمانی که این ظرفیت خوب و مناسب در کشور وجود دارد، لازم است که بتوانیم از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکل بهره کافی را ببریم

بازیان از اجرای طرح خانه همدلی در این نهاد خبرداد  و افزود: در این طرح هر فرد می‌تواند از یک ریال تا هر رقمی که تمایل دارد در این طرح مشارکت کند و به واسطه آن نیازهای مددجویان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.