وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای با اشاره به پیشروی های مهم ارتش سوریه از نزدیک بودن شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور خبر داد.

ارتش سوریه در آستانه شکستن محاصره شهر دیرالزور قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه از دو محور در حال پیشروی به سوی دیرالزور با حمایت هوایی روسیه است.

در این بیانیه آمده است: ارتش سوریه بر دو بلندی استراتژیک و شهرک کباجب در نزدیکی دیرالزور مسلط شده است. ارتش سوریه تروریستهای داعش را از جاده تدمر-دیرالزور بیرون رانده و نیروهای سوری به فرمانده سهیل الحسن ۸ کیلومتر پیشروی کرده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه و متحدانش در آستانه شکستن محاصره شهر دیرالزور هستند.

شایان ذکر است که قبلا محمد ابراهیم سامرا استاندار دیرالزور گفت: ارتش سوریه تا چند ساعت دیگر وارد مرکز نظامی ۱۳۷ در غرب دیرالزور خواهد شد.

وی افزود: استحکامات داعش در منطقه فروپاشیده است و برخی از ساکنان به خیابان دیرالزور آمده‌اند تا از نیروهای ارتش سوریه استقبال کنند.

بیش از نیمی از شهر دیرالزور از سال ۲۰۱۴ تحت اشغال داعش است و نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن پیشروی های چشمگیری برای خارج کردن شهر دیرالزور از لوث داعش داشته اند.

برخی منابع اعلام کرده اند که ارتش سوریه در ۱۰ کیلومتری مرکز نظامی در غرب شهر دیرالزور که در محاصره داعش است، قرار دارد. بر اساس این گزارش ها ارتش سوریه بر برخی مناطق و بلندی هایی در غرب دیرالزور مسلط شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.