بهمئی تصریح کرد: با همین ۵۵ هزار تن هم کارخانه‌ها مشغول به کار شده اند اما در کل وضعیت مناسبی ندارند، پس از گرفتن یکی از کارخانه‌های اصفهان توسط بانک در حال حاضر کارخانه شاهین دژ به نفس‌های آخر رسیده است.

کارخانه تصفیه شکر "شاهین دژ" در آستانه ورشکستگی/ وضعیت کارخانه‌های تولید شکر مطلوب نیست!

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین بهمئی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان تصفیه کنندگان شکرخام بیان داشت: بازار شکر آرام است و وضعیت نسبتا خوبی دارد اما وضعیت کارخانه‌های ما همچنان نامطلوب بوده و شرایطشان بهتر نشده است.

وی گفت: امسال واردات رسمی چیزی معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن بوده است، از طرفی به جرأت می‌توانم بگویم که از مناطق آزاد هم چیزی معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن شکر وارد می‌شود اما کارخانه‌های انجمن ما از این شکرهای وارداتی سهمی ندارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکرخام خاطرنشان کرد:  تنها ۵۵ هزار تن شکر به کارخانه‌های قندی داده شده است و این در حالی است که کارخانه های تصفیه کننده شکر باید برای گرفتن شکر وارداتی در الویت باشند زیرا برمبنای مواد خام تأسیس شده اند.

بهمئی تصریح کرد: با همین ۵۵ هزار تن هم کارخانه‌ها مشغول به کار شده اند اما در کل وضعیت مناسبی ندارند، پس از گرفتن یکی از کارخانه‌های اصفهان توسط بانک در حال حاضر کارخانه شاهین دژ به نفس‌های آخر رسیده است.

وی بیان داشت: در حقیقت می توان گفت که این کارخانه در آستانه ورشکستگی قرار دارد در حالی که اگر مواد اولیه به آن ها برسد مجددا کار خود را از سر خواهد گرفت.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر اضافه کرد: بهانه دوستان این است که دولت توان پرداخت یارانه به چغندرکاران را ندارد و به جای آن شکر وارداتی به آن‌ها می‌پردازد، ما بارها پیشنهاد داده ایم که ماده خام را به ما بدهند و ما در عوض، یارانه چغندرکاران را متقبل می شویم اما کسی توجهی ندارد.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.