مجادله میان آمریکا وکره شمالی حالا دیگر بیشتر شبیه به یک دعوای کودکانه شده است. تقریبا همه به این نتیجه رسیده اند که رهبری هر دو کشور را افرادی تندمزاج و بی تجربه به دست گرفته اند که به فراخور مناسبات جهانی همواره سریع و فکر نشده واکنش نشان می دهند.

احمق و احمق تر !

قدس آنلاین- مجادله میان آمریکا وکره شمالی حالا دیگر بیشتر شبیه به یک دعوای کودکانه شده است. تقریبا همه به این نتیجه رسیده اند که رهبری هر دو کشور را افرادی تندمزاج و بی تجربه به دست گرفته اند که به فراخور مناسبات جهانی همواره سریع و فکر نشده واکنش نشان می دهند. درست زمانی که ترامپ کاملا رسمی و صریح گفت که «اگر یک بار دیگر کیم جونگ اون آمریکا را تهدید کند به او پاسخ عملی خواهیم داد»؛ رهبر کره شمالی بدون در نظر گرفتن هیچ شرایطی بلا فاصله موشکی دوربرد آزمایش کرد و در یک مصاحبه تلویزیونی رسما گفت که هدف بعدی ما جزیره گوام خواهد بود.  در این میان پادرمیانی های چین و روسیه برای آرام نگه داشتن کیم جونگ اون و عجزولابه های کره جنوبی و ژاپن از طرفی دیگر آتش هردو طرف معرکه داغ تر میکرد، اما مذاکرات پنهانی نخست وزیر چین با نماینده کره شمالی منجر به آن شد که بالاخره این رهبر جوان و تند مزاج کمی کوتاه بیاید و مواضعی ارام تر اتخاذ کند.

اما هیچ کس فکرش را نمیکرد با آرام شدن معرکه گیری کره ای ها این دونالد ترامپ باشد که ذوق زده و شاد جلوی دوربین رسانه ها ظاهر شود و جملاتی با این مضمون به زبان بیاورد «دیدید بالاخره کره شمالی مجبور شد کوتاه بیاید!» و دقیقا همان اتفاقی افتاد که درهر نزاع کودکانه ای قابل پیش بینی بود. کیم جونگ اون در یک برنامه اعلام نشده بعد از آنکه ۸ موشک دوربردش از روی اسمان ژاپن عبور کرد و به دریای ژاپن اصابت کرد، در صبح یک روز ظاهرا آرام دست به آزمایش بمبی زد که چندبرابر بیشتر از بمب اتم قابلیت تخریب دارد.

آزمایش یک بمب هیدروژنی آنهم با قابلیت نصب روی هر نوع موشک بالستیکی رسما می تواند موجودیت همه همسایگان کره شمالی آنچنان تهدید کند که رهبران اکثر قدرت های جهان سریع واکنش نشان دهند. اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی شود. ترامپ در آخرین واکنش به این دعوای دیپلماتیک رسما پیونگ یانگ را به حمله هسته ای تهدید کرد.

ترامپ :آمریکا آماده است برای دفاع از خود در برابر کره شمالی از توان هسته‌ای استفاده کند

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک مکالمه تلفنی درباره آزمایش هیدروژنی کره شمالی صحبت کردندبراساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ در این گفتگو به شینزو آبه گفته که آمریکا آماده است از خود و متحدانش در برابر کره شمالی با استفاده از سلاحهای متعارف و همچنین ظرفیت هسته‌ای خود دفاع کند.وی تاکید کرده است که اگر کره شمالی به تهدیدات خود ادامه دهد آمریکا از زرادخانه هسته‌ای در دسترس خود استفاده خواهد کرد.

شبکه ان اچ کی ژاپن پیش از این گزارش داده بود، سران دو کشور در گفت‌وگوی ۲۰ دقیقه‌ای توافق کردند فشار بیشتری به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد کندآبه به خبرنگاران گفت با ترامپ درباره بدتر شدن شرایط در شبه جزیره کره و چگونگی برخورد با آن صحبت کرده استان اچ کی همچنین گزارش داد شینزو آبه درباره شرایط موجود و درباره اقدامات لازم برای حفظ از زندگی و دارایی مردم با سران دیگر کشورها گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.