جلسه اعضای شوارای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی آغاز شد.

جلسه شورای امنیت برای بررسی آزمایش هسته ای کره شمالی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع بررسی آزمایش های هسته ای اخیر کره شمالی که به گفته اعضای این شورا ناقض قطعنامه های بین المللی بوده، آغاز شد.

در ابتدای این نشست «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: مصوبات گذشته این شورا علیه کره شمالی تاکنون اثری نداشته است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه پیونگ یانگ در شبه جزیره کره مدعی شد: کره شمالی در ۲۵ سال گذشته، خطرناک تر و یاغی تر شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: باید قوی ترین مصوبه علیه کره شمالی را در شورای امنیت به تصویب برسانیم. رهبر کره شمالی نشان داد که مشتاق آغاز جنگ است. صبر ایالات متحده نامحدود نیست.

«نیکی هیلی» افزود: آمریکا هرگونه رابطه اقتصادی با کره شمالی را حمایت از برنامه وقیحانه اتمی این کشور تلقی می کند.

این جلسه مشترک اعضای شورای امنیت برای بررسی آزمایش بمب جدید هیدروژنی کره شمالی تشکیل شده است.

تنش ها بین پیونگ یانگ و آمریکا و متحدان این کشور طی ماه های اخیر به شکل فزاینده ای افزایش یافته است. درحالیکه آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت با صدر قطعنامه های مختلف و اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی از این کشور خواسته اند تا آزمایش های هسته ای و موشکی خود را کنار بگذارد، کره شمالی هر روز به تعداد این آزمایش ها آن هم در سطوح پیشرفته تر می افزاید.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.