با پایان جلسه شورای‌امنیت درباره درباره پیونگ‌یانگ، متن قطعنامه ضدکره‌شمالی میان اعضا توزیع و قرار شد دوشنبه آینده در این خصوص رأی‌گیری شود.

متن قطعنامه ضدکره‌شمالی میان اعضا توزیع شد/رأی‌گیری دوشنبه آینده

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دوره ای شورای امنیت در پایان اظهارات نمایندگان کشورهای عضو با تشکر از اعضا، ختم نشست امروز را اعلام کرد.

بر این اساس پس از توزیع متن قطعنامه ضدکره شمالی، به پیشنهاد «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد قرار شد دوشنبه هفته آینده درباره آن رأی‌گیری شود.

جلسه اضطراری شورای امنیت امروز (دوشنبه) به منظور بررسی آزمایش هسته ای روز گذشته کره شمالی برگزار شد و در این نشست «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: مصوبات گذشته این شورا علیه کره شمالی تاکنون اثری نداشته است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه پیونگ یانگ در شبه جزیره کره مدعی شد: کره شمالی در ۲۵ سال گذشته، خطرناک تر و یاغی تر شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: باید قوی ترین مصوبه علیه کره شمالی را در شورای امنیت به تصویب برسانیم. رهبر کره شمالی نشان داد که مشتاق آغاز جنگ است. صبر ایالات متحده نامحدود نیست.

«نیکی هیلی» افزود: آمریکا هرگونه رابطه اقتصادی با کره شمالی را حمایت از برنامه وقیحانه اتمی این کشور تلقی می کند.

در ادامه این نشست «واسیلی نبنزیا» (Vasily Nebenzya) نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد اظهار داشت: برقراری ثبات در منطقه باید با توجه به رویکرد مسالمت آمیز و در چارچوب فعالیت های سیاسی پیش برود.

وی افزود: ما از آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی نگران هستیم. درباره بحران کره شمالی خویشتنداری نیاز است. همه طرفها باید به گفتگو و مذاکره برای حل بحران شبه جزیره کره روی آورند. دنیا امروز در برابر خطر بزرگی در نتیجه نادیده گرفتن قوانین دولتی از سوی کره شمالی قرار دارد. بحران کره شمالی فقط از راه مسالمت آمیز و دیپلماتیک حل می شود و گزینه نظامی آن را حل نخواهد کرد.

«لیو جیِئی» (Liu Jieyi) نماینده چین در سازمان ملل متحد دیگر نماینده ای بود که در این نشست به اعلام مواضع کشورش درخصوص آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی پرداخت و از کره شمالی خواست اوضاع را متشنج‌تر نکند.

نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت: چین هرگز اجازه آغاز شدن جنگ و هرج و مرج در منطقه را نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.