یزد - دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور گفت: ورزش‌های ناشنوایان در کشور نسبت به دیگر معلولیت‌ها حساسیت بیشتری دارد و بیش از ۱۰ هزار ورزشکار ناشنوا در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور عضو می باشند.

 ۱۰هزار ورزشکارناشنوا در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان عضو هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، مهران تیشه گران پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: المپیادهای فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور هردو سال یک مرتبه برگزار می‌شود، و در این مسابقات تلاش می‌شود که زمینه توجه هرچه بیشتر به توانمندی ناشنوایان در کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: المپیک ناشنوایان جدای از سایر المپیک‌های ورزشی است و به صورت کاملا مستقل برگزار می‌شود، ومسابقات المپیک ناشنوایان جهان از سابقه بسیار طولانی برخوردار بوده و اینکه ایران توانسته در این مسابقات رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد نشان دهنده توانمندی بالای ورزشکاران ناشنوای کشوراست.

تیشه گران تصریح کرد: استان یزد دارای توانمندی برای برگزاری این دوره از مسابقات بود  ، و امکان برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی در این شهر برای ورزش‌های ناشنوایان وجود دارد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک یکی از رشته‌های ورزشی ناشنوایان آسیا به میزبانی یزد برگزار شود.

این مسئول افزود: قرار بود این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته برگزارشود ولی با به حد نصاب نرسیدن رشته جودو این دوره از مسابقات در ۹رشته برگزار می شد و بیشترین تعداد ورزشکار مربوط به استان اصفهان می باشد که  ۱۰۵ ورزشکارخود را به این دوره مسابقات اعزام کرده و  و رشته فوتسال هم با ۲۷۲ ورزشکار در قالب ۲۱ تیم بیشترین تعداد ورزشکار در این دوره از مسابقات هستند .

تیشه‌گران خاطر نشان ساخت: طبق  اعلام سازمان بهزیستی  بیش یک میلیون ناشنوا در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در این فدراسیون سازماندهی شده اند و در رشته‌های مختلف مربوط به ناشنوایان فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.