ایلام – رئیس مجمع نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی برای احداث راه آهن ایلام دستور صریح داده است.

دستور صریح وزیر راه و شهرسازی برای احداث راه آهن ایلام

به گزارش قدس آنلاین، سلام امینی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه هر دستگاهی با اهالی رسانه و مطبوعات ارتباط نداشته باشد دچار خودکامگی می شود، اظهارداشت: پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران و جامعه مطبوعات از جمله مسکن، بیمه، یارانه مطبوعات و ... در مجلس خواهم بود و تمام تلاشم را برای رفع مشکلات آنها خواهم داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران ما مبنی بر احداث راه آهن ایلام، با تأکید بر اینکه از قبل از انقلاب بحث احداث راه آهن ایلام در جریان بوده اما تاکنون محقق نشده است، افزود: در ایام رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، فرصتی پیش آمد و با پیگیری های فراوان بالاخره وزیر راه و شهرسازی دستور صریح و شفافی برای احداث راه آهن ایلام دادند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پروژه راه آهن ایلام به طول ۸۰ کیلومتر از مسیر اسلام آباد غرب – ایلام به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، بیان داشت: به شدت به دنبال این هستیم که این موضوع سریعاً عملی شود و وزارت در حال انجام تشریفات انتخاب پیمانکار آن است.

سلام امینی به عملکرد استاندار ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تیم مدیریتی استان کارهای بسیاری انجام داده و مسلماً در کنار کارهای خوب ایشان، انتقاد نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه استاندار ایلام در سطح ملی چهره شناخته شده ای است، ادامه داد: ایشان در این ۴ سال زحمات بسیاری متحمل شده و عاقلانه است که ایشان به کار خود ادامه دهد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه آزاد تجاری مهران، گفت: بحث منطقه آزاد تنها مربوط به منطقه مهران و استان ایلام نیست و تمامی استان های مرزی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در تلاش هستند و طرح منطقه آزاد تجاری مهران از کانال مربوطه به مجلس نیامده بود که با توجه به این موضوع احتمال عدم تصویب آن می رفت، بنابریان مجدداً رایزنی شده تا لایحه آن از سوی دولت به مجلس ارسال شود و امیدواریم که در نهایت به تصویب مجلس برسد.  

سلام امینی همچنین به استقرار مدیریت نفت و گاز غرب کشور در ایلام اشاره کرد و یادآور شد: وزیر نفت برای استقرار مدیریت نفت و گاز غرب کشور در ایلام قول مساعد داده و ایشان درصدد است تا این موضوع صد درصد عملیاتی شود و بخشی از مدیریت نفت و گاز غرب کشور در ایلام استقرار یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.