بیرجند- مدیرجهادکشاورزی سرایان با بیان اینکه دشت سرایان بحرانی ترین دشت خراسان جنوبی است، گفت: برای مقابله با خشکسالی کشت فرامنطقه ای در دستور کار قرار گرفته است.

سرایان بحرانی ترین دشت خراسان جنوبی است

به گزارش قدس آنلاین، موسی سلیمانی صبح سه شنبه در دومین جلسه کشت فرامنطقه ای شهرستان سرایان گفت: کم آبی، افت آبهای زیرزمینی و خشکسالی های متوالی چندین ساله سبب شده تمام اقدامات کشاورزی به سمت بالا بردن بهره وری آب سیاست گذاری شود.

وی، اجرای سامانه های نوین آبیاری، افزایش ضریب مکانیزاسیون، تولید بذرهای مقاوم و کاشت نشایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دشت سرایان بحرانی ترین دشت استان می باشد و کشاورزی در این منطقه به مخاطره افتاده است برای مقابله با این شرایط سخت مدیریت جهاد کشاورزی سرایان کشت فرامنطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

ورود کشاورزان به کشت فرامنطقه ای در سطح یک هزار هکتار

مدیرجهادکشاورزی سرایان با اشاره به ورود سرمایه گذاران این شهرستان به کشت فرامنطقه ای در سطح یک هزار هکتار، بیان داشت: در واقع کشت فرامنطقه ای جایگزینی مناسب برای رفع مشکلات از جمله محدودیت منابع آب است.

سلیمانی با بیان اینکه دشت سرایان بحرانی ترین دشت بوده که افت آب های زیرزمینی را در منطقه داشته ایم، عنوان داشت: این در حالی است که منطقه ای که برای کشت فرا منطقه ای انتخاب شده دارای منابع آبی مناسب و خاک با کیفیت برای کشاورزی است.

وی، محصولات هدف کشت فرامنطقه ای شهرستان سرایان شامل گندم و کلزا برشمرد و گفت: کشت گندم بدلیل خرید تضمینی آن توسط دولت و استفاده از نیروی کار کمتر برای اجرای عملیات کاشت، داشت و برداشت مورد استقبال سرمایه گذاران هرستان قرار گرفت.

مدیرجهادکشاورزی سرایان با تأکید بر اینکه برای کشت فرامنطقه ای در مرحله نخست باید کشاورزان و سرمایه گذاران آگاهی کافی و کامل از منطقه هدف، زمین های مورد داشته باشند، افزود:همچنین نیاز است که سرمایه گذاران با مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه آشنا شوند.

سلیمانی ادامه داد: در همین راستا در دو مرحله سرمایه گذاران، کشاورزان پیشرو و کارشناسان جهاد از منطقه مورد نظر بازدید کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.