رشتخوار - معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: تا ۲۵ شهریور سال جاری در ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی پارلمان زنان افتتاح می شود که ۱۲۰۰ بانوی توانمند عضو دارد.

پارلمان زنان در ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی در مراسم افتتاح پارلمان مشورتی زنان درجمع بانوان و مسئولانی اجرایی درفرمانداری  شهرستان رشتخوار افزود: تاکنون پارلمان مشورتی زنان در ۱۳ شهرستان استان راه اندازی شده است. 

وی افزود: توانمند سازی و افزایش مشارکت زنان در فرصتهای شغلی، آموزش در حوزه ازدواج و خانواده از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است و ایجاد پارلمان بانوان زمینه لازم را برای مشارکت توانمند این قشر فراهم می سازد.

حسینی تصریح کرد: پارلمان مشورتی بانوان عملی ترین راهکار مشارکت واقعی نقاضا محور زنان در عرصه های مختلف است.

وی همچنین در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی رشتخوار اظهار داشت: در استان  خراسان رضوی ۱۱ اورژانس اجتماعی فعال شده که بیش از ۵۰ هزار نفر در سطح  استان از اورژانس اجتماعی برخوردارند.

حسینی گفت:این مراکز  با رویکرد کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی خدمات تخصصی، به موقع، در دسترس و اجتماع محور را به مردم جامعه ارائه خواهند نمود.

وی با اشاره به کاهش طلاق در استان خراسان رضوی گفت:  با ایجاد ظرفیت اشتغال برای زنان در سال جاری ۱۶۰ هزار فرصت شغلی برای بانوان هدف گذاری شده است.

حسینی گفت: با افزایش مهارت های زندگی و طرح مداخله در طلاق توانستیم در۵ ماه اول سال جاری امار طلاق را ۲/۱۳درصد برای اولین بار در خراسان رضوی کاهش پیدا کرد ۰

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی خراسان رضوی گفت : در حال حاضر دولت ۸۴ پروژه برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان خراسان رضوی با اعتبار ۴ میلیار تومان در حال اجراست که با نظر بانوان فعال در پارلمان زنان می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین در   ادامه سفرش به  شهرستان رشتخوار ضمن حضور  در مزار گلزار شهدای گمنام و نثار فاتحه و ادای  به شهدای شهرستان در مراسم کلنگ زنی مدرسه روستای باسفر شرکت کرد و در این مراسم با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: دولت تدبیر و امید را باید دولت تمام ساحتی نامید.

وی افزود: ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در هر سال، احیا و بازسازی ۷۰ درصدی صنایع، طرح تحول سلامت و  احداث ۵۹ هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید  از دستاوردهای دولت می باشد.

معاون استاندار  با اشاره به سه نوع مشارکت در آموزش و پرورش گفت: اولین نوع مشارکت در آموزش و پرورش مشارکت درونی یا همان مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیا و مدیران است که در قالب پارلمان های مدام در استان تبلور یافته است.

حسینی مشارکت دستگاه ها در آموزش و پرورش را نوعی دیگر از مشارکت دانست و افزود: طرح نظام نامه مشارکت دستگاه ها با آموزش و پرورش تدوین شده است و امید است بزودی در استان اجرایی شود.

معاون استاندار سومین نوع مشارکت را مشارکت خیرین و مردم دانست و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور پس از انقلاب توسط خیرین ساخته شده است و در استان نیز بیش از ۲ هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است.

وی افزود: یک سوم مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است و در استان خراسان رضوی ۸۰ درصد مدارس استثنایی به دست توانمند خیرین راه اندازی شده است

حسینی در پایان تصریح کرد: خیرین در قلب آموزش و پرورش جای دارند و قلب تپنده آموزش و پرورش هستند.

وی همچنین  ساختمان جدید ستاد بهداشت و درمان شهرستان ومرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان را افتتاح کرد۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.