علیرغم تنش‌های اخیر میان آنکارا و برخی از کشورهای اروپائی، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در سخنانی اعلام کرد: در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

ترکیه در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین،در بحبوحه افزایش تنش های اخیر میان آنکارا و برخی از کشورهای اروپائی به ویژه آلمان، «عمر چلیک» وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه برای عضویت در این اتحادیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که در نشست غیررسمی وزرای خارجه اروپا شرکت خواهد کرد.

نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است ۷ و ۸ سپتامبر سال جاری میلادی (پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ شهریورماه) در شهر «تالین» پایتخت استونی برگزار شود.

لازم به ذکر است، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات «آنگلا مرکل» و «مارتین شولتز» علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور در مناظره انتخاباتی ۲ شب گذشته دیروز اعلام کرده بود: آنها بهتر است به جای این سخنان به مشکلات اساسی آلمان رسیدگی کنند. اینکه در برنامه مناظره مرکل با شولتز، ترکیه و اردوغان محور اصلی مناظره بودند، یک تصادف نیست.

گفتنی است آنگلا مرکل و مارتین شولتز نامزدهای صدراعظمی در مناظره سیاسی ۲ شب گذشته خود به اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی داخلی و خارجی پرداخته، در این میان از عدم عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن گفته و سیاست های اردوغان و حزب حاکم در ترکیه را به باد انتقاد گرفته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.