رئیس شورای راهبردی برنامه ملی آینده نگاری در صنعت خودرو با اشاره به اوج تحولات در حوزه حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰، گفت: به زودی خودروهای برقی، خودران و شبکه ای دنیا را فرا می گیرند.

خودروهای برقی، خودران و شبکه ای دنیا را فرا می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر منطقی در نشست شورای راهبردی برنامه ملی آینده نگاری در صنعت خودرو گفت: تحولات در حوزه حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰ به اوج می رسد و استفاده از خودروهای «برقی»، «خودران» و «شبکه ای» دنیا را فرا خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و تجربیات موجود در این صنعت، خودرو در دنیا یک زیست بوم جدید خواهد داشت که این زیست بوم جدید، زیرساخت ها، ابزارها و بسترهای متفاوتی از آنچه در دنیای فعلی وجود دارد نیاز خواهد داشت.

به گفته منطقی، باید ذینفعان بخش حمل و نقل در ایران این زیست بوم جدید و نیازهای آن را شناسایی کنند و با مزیت ها و ارزش افزوده آن آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون صنعت خودروی کشور، پیروی صنعت خودروی جهان بوده است، بیان کرد: باید به کمک برنامه آینده نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو تلاش کنیم و همپای دیگر کشورها در حوزه صنعت خودرو پیش رویم.

رئیس شورای راهبردی برنامه ملی آینده نگاری در صنعت خودرو تصریح کرد: کشورهایی که در ایجاد زیست بوم جدید خودرو حضور نداشته اند می توانند در این زیست بوم نقش آفرینی و همپای کشورهای توسعه یافته حرکت کنند. این موضوع در مورد ایران نیز صدق می کند.

منطقی، شناسایی عمیق آینده را برای اجرایی شدن این برنامه ضروری دانست و استفاده از فرصت های موجود برای توسعه صنعت خودرو را بهترین راهکار اجرایی شدن این برنامه عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه قصد داریم با استفاده از تجربیات و کمک های دانشمندان و نخبگان داخلی و خارجی بستری برای هوشمندی صنعت خودرو در کشور ایجاد کنیم.

منطقی افزود: برگزاری سلسله نشست های تخصصی، برگزاری دو فروم بین المللی در نیمه دوم امسال و در نهایت برگزاری سمپوزیوم، از جمله برنامه هایی است که برای ایجاد بسترهای مناسب اجرای برنامه آینده نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو در نظر گرفته ایم.

منطقی الزامات اجرایی شدن این برنامه را در گرو «مشارکت گسترده همه ذی نفعان»، «وجود یک نگاه جامع و یکپارچه» و «تدوین مسیر اجماع و همگرایی در شورای راهبری برنامه آینده نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو» دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.