تولیت آستان قدس رضوی گفت: غربی‌ها به‌دنبال القای فرهنگ خود به دیگر کشورها هستند و با ارائه کالاهای خود به دنبال این موضضوع هستند که افراد را به کالاها و سپس فرهنگ خود نیازمند کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی: غرب به‌دنبال القای فرهنگ خود به سایر کشورها است

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم رونمایی از سوغات رضوی در دفتر مرکزی انتشارات به نشر با بیان اینکه موضوع زیارت مسئله‌ای است که چهره‌های فرهنگی و الگویی در ارتباط با فرهنگ باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: زیارت فرآیندی است که در همه ابعاد زندگی زائر اثر می‌گذارد و در شرایط امروز باید فرآیندی به موضوعات نگاه کرد  چرا که نمی‌توان پروژه‌ای فعالیت کرد.

وی بیان کرد: ارتباط فرد با اسلام و الگوسازی در جامعه از مسائلی است که با آنچه در ارتباط با سبک زندگی و انسان اسلامی وجود دارد در ارتباط است. غربی‌ها به دنبال القای فرهنگ خود به دیگر کشورها هستند و با ارائه کالاهای خود به دنبال این موضوع هستند که افراد را به کالاها و سپس فرهنگ خود نیازمند کنند. باید از کالاهای مدرن استفاده کرد اما باید این کالاها بومی‌سازی با فرهنگ ایرانی شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: ابزاری که در حوزه آموزشی و تربیتی مورد نیاز است باید مورد توجه کارشناسان ایرانی قرار گرفته و از تجربه دیگران در این حوزه استفاده کرد. فرهنگ و تمدنی که جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار آن است مورد توجه همگان حتی غیرمسلمانان نیز است. فرهنگ ما از غنایی برخوردار است که می‌تواند مفاهیم دینی را با روش‌های نیکو به عصرها و نسل‌های مختلف انتقال دهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از دیگر موضوعاتی که باید در زیارت به آن توجه کرد سوغات است چراکه مستحب بوده و باید آن را سازمان‌دهی کرد. آستان قدس در ارتباط با سوغات مشوق است و محصولات در این حوزه را معرفی می‌کند.

وی با بیان این که در ارتباط با وضوع سوغات بخش خصوصی نیز باید به این حوزه ورود کند، اظهار داشت: اگر به مسئله زیارت به صورت فرآیندی نگاه شود سبب اثرگذاری در جامعه شده و می‌تواند در تمامی حوزه‌ها اثربخش شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.