آمل - قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید نیاز جامعه . اشغال را تامین کنند، گفت: سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ دانشگاه ایران رتبه های بین المللی را کسب کردند.

کسب رتبه های بین المللی از سوی ۱۳ دانشگاه ایران

 به گزارش قدس آنلاین، حسین سالار آملی ظهر سه شنبه در اولین کنفرانس بین‌المللی یوسرن در آمل بابیان اینکه ۲۳ درصد مقالات ما بین‌المللی است، افزود: باید ظرفیت داخلی توسعه علم و فناوری در کشورمان افزایش بیابد.

وی با اشاره به اینکه حصار کشی به دور علم بی‌نظمی ایجاد می‌کند، ادامه داد: محور اصلی علم و فناوری شناخت صنایع و شناخت جامعه باشد.

سالار آملی بابیان اینکه اگر دانشگاه ایجاد می‌کنیم نیاز جامعه و ایجاد اشتغال کند، افزود: سال گذشته ۳۵ پروژه علمی و فناوری با استفاده از ۵۰۷ مورد دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۳ دانشگاه ایران رتبه‌های بین‌المللی را کسب کردند، افزود: برخی دانشگاه‌های دیگر نیز مورد محک بین‌المللی قرار گرفتند و در سال ۹۴ تا ۹۵ حدود ۱۱ دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های مشترک را داشتیم.

سالار آملی بابیان اینکه امروزه نظام در بخش تبادل دانشمندان و اساتید خارجی روند فعالیت‌های خود را توسعه داد، افزود: در سال گذشته شاهد حضور دو هزار و ۸۶ اساتید و دانشمندان به این کشور بوده است و هزاران دانش فنی در این سمینارها و کنفرانس‌ها ردوبدل می‌شود که نگاه وزارت علوم از این بین‌المللی شدن بهینه استفاده کند و تولیدات داخلی با حضور و مراوده‌های دانشمندان خارجی رشد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کارکرد مهم دنیا، تولید علم و دانش است، افزود: استفاده از توسعه هرچه بیشتر باشد در مدار توسعه قرار خواهد گرفت.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بابیان اینکه آگاهی بخشی و توسعه از اهداف گام‌های دانشگاه‌ها است، افزود: سه کارکرد اساسی به‌صورت سنتی در سطح دنیا مطرح می‌شود که بخشی از آن دیپلماسی علمی و فناوری علمی است.

وی با اشاره به اینکه علم در خدمت توسعه است، ادامه داد: دوره پیشرانی آموزش را اواخر دهه ۶۰ به‌خوبی گذراندیم و پیشرانی پژوهش که دهه ۷۰ تا ۸۰ را گذارند مهم‌ترین دوره توجه به فناوری است.

سالار آملی بابیان اینکه اواخر دهه ۸۰ بزرگ‌ترین چالش، دستاوردهای فناوری بود و امروز در مرحله فناوری و نوآوری هستیم، ادامه داد: فناوری‌های نوین و نو در کنار طرح‌های فناوری قرار می‌گیرد که درروند سیاست‌گذاری جمهوری اسلامی طی این چهل سال اخیر موفق بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.