نماینده آمریکا در سازمان ملل در یادداشتی از «یونیفل» خواست تا حزب الله را بیشتر مورد فشار قرار دهد.

به گزارش قدس آنلاین، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در یادداشتی اختصاصی که برای روزنامه «جروزالم پست» ضمن تکرار ادعاهای واهی خود نسبت به حزب الله از یونیفل خواست تا اقدامات بیشتری را برای ایجاد فشار بیشتر بر حزب الله لبنان انجام دهد.

وی در ابتدای این یادداشت با ذکر این مطلب که «یونیفل» یک شاخه موقت در سازمان ملل محسوب می شود، اما اکنون بیش از ۴۰ سال است که در لبنان حضور دارد، به طور تلویحی به کم کار بودن این نهاد اشاره کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این یادداشت مدعی شده است: در حالی که «یونیفل» چشمان خود را بر واقعیت ها بسته است، حزب الله در لبنان خود را برای جنگ آماده می کند. حزب الله به گفته خود به دنبال نابودی اسرائیل است و در این گام فعالیت خود را از قبل نیز بیشتر گسترش داده و موشک ها و جنگنده های بیشتری را تولید کرده است.

هیلی در ادامه این یادداشت افزوده است: آمریکا اصرار دارد که «یونیفل» به وظایف خود عمل کند. ما هفته گذشته ضمن ایجاد تغییراتی در ساختار این نهاد گام مهمی را برداشتیم تا مطمئن شویم «یونیفل» آن وظایفی را که از انجام آن منع می شود را به طور کلی عملی کند. این اقدام ما مهم بوده اما کافی نیست ما باید همزمان با افزایش خطرات حزب الله، تلاش خود را برای مهار آنها افزایش دهیم.

وی در آخرین بخش از گفته های خود مدعی شد که حزب الله با حمایت های ایران دست از اقدام های تروریستی بر نمی دارد. وی سپس گفت که سازمان ملل اکنون همپای با آمریکا تلاش های خود برای متوقف کردن حزب الله را ادامه می دهد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به یونیفل نظامیان حافظ صلح هستند که از سوی سازمان ملل متحد به این منطقه گسیل شده اند.

گفتنی است، هیلی که اصالتی هندی دارد از ابتدای حضور در سازمان ملل متحد در دوران ترامپ رابطه نزدیکی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده، وی به خاطر مواضع بسیار تندش ضد ایران و حزب الله معروف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.