افتتاح دو پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را مشاهده می کنید.

افتتاح دو پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، نیروگاه 75 مگاواتی شمس سرخس و واحد بسته بندی فرآورده‌های غذایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.

سید مرتضی بختیاری در آیین رسمی افتتاحیه این پروژه ها با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و محرومیت زدایی مهمترین رویکردهای آستان قدس در حوزه اقتصادی است،اظهار داشت: بر اساس منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری و با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، عمران و توسعه شهرستان‌هایی که موقوفات امام رضا(ع) در آنجا قرار دارند را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

بختیاری تصریح کرد: مردم شریف سرخس مرزداران غیور این خطه از میهن اسلامی ما هستند و آستان قدس رضوی رسالت خود می‌داند تا در زمینه های کشاورزی، توسعه اشتغال، ایجاد صنایع تبدیلی و مقوله‌های فرهنگی و آموزشی ورود جدی و تاثیرگذار داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل شدن سرخس به منطقه آزاد تجاری، بیان داشت: برای تحقق این مهم اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح به تصویب نهایی برسد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این ٢ پروژه بزرگ در دهه ولایت و امامت گفت: پروژه کارخانه بسته بندی فرآورده‌های غذایی در طی ٦ ماه پس از کلنگ زنی آماده شد و به بهره‌برداری رسید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بدون شک نسخه علاج بخش اقتصاد کشور، تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخلی و روحیه جهادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این مراسم گفت: برای احداث نیروگاه ٧٥ مگاواتی شمس سرخس ٧٠٠ میلیارد ریال و برای احداث کارخانه بسته بندی مواد غذایی ٣٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که زمینخ اشتغال جوانان سرخس را فراهم کرده است.

صادقی گلمکانی گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس وجود دارد امکان حضور و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنایع پتروشیمی، فولاد و صنایع نیمه سنگین فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.