بجنورد- رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: در سال جاری ۴۰ هزار دانشجو در قالب یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق محرم کشور اعزام شدند.

۴۰ هزار دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، داوود گودرزی در حاشیه افتتاح چند واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بجنورد گفت: با استقبال خوبی در رابطه با اردو های جهادی از طرفه بدنه دانشجویی دانشگاه ها مواجه هستیم و این توان و پتانسیل را باید افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در طول سال حضور تیم های جهادی بسیج دانشجویی با محوریت محرومیت زدایی از حاشیه شهر ها ادامه دارد و امیدواریم با کمک مردم مناطق محرم این کمبودها برای همیشه برطرف شود.

گودرزی با بیان اینکه برای رفع محرومیت برنامه حضور مستمر در منطقه را در دستور کار خود داریم، افزود: بسیج دانشجویی برنامه های مختلفی برای تبدیل کردن اقتصاد ساکن منطقه به اقتصاد مولد دارد و فرهنگ سازی، آموزش و برگزاری کارگاه های اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه‌های محرومیت ‌زدایی در مناطق محروم است.

وی تاکید کرد: از بین بردن آسیب های اجتماعی یکی دیگر از رویکردهای اردوهای جهادی است و در همین راستا ۴۰۰ گروه جهادی در تابستان ۹۶ به مناطق محروم اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به کمک های سایر نهاد ها به اردو های جهادی گفت: بنیاد برکت، کمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منابع تامین مالی گروه های جهادی در این اردوها بودند.

گودرزی تشریح کرد: ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی طی تفاهم نامه سپاه پاسداران و بنیاد مسکن ساخته خواهد شد که بخشی از این تفاهم نامه را گروه های جهادی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به مبادی دینی در قرآن و نهج البلاغه مسئولان کشوری باید خود را نوکر مردم بدانند و بر اساس روحیه نوکری و خادمی پای کار بیایند،  مسئولان باید از اربابی کردن در پشت میز مسئولیت پرهیز کنند، اگر روحیه جهادی ندارد باید آن سمت و پست را ترک کند.

گودرزی با انتقاد از مسئولان گفت: اگر مسئولان نسبت به این جریان اردوهای جهادی و جوانان مومن بی تفاوت و بی خیال باشند قطعا ظلم می کنند و ما به عنوان جریان انقلابی از دستگاه های اجرایی مطالبه خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.