یزد- در جدید ترین اقدام توسط بازرسان و کارشناسان نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد، واحدهای تولیدی جدید مشمول اجرای استاندارد اجباری شناسایی شدند.

۸۸ واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل اداره استاندارد استان یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری و در راستای تحقق بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان، افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آنها، این اداره کل باهمکاری شرکت های بازرسی همکار حرکت های جدیدی را آغاز کرده است.

محمد حسین ماجدی اردکانی گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، این اداره کل در وهله اول از طریق یکسری تحقیقات میدانی نسبت به شناسایی واحد های تولیدی مشمول استاندارد اجباری اقدام نمود، که در قالب این طرح به سراغ آن دسته از واحد هایی که تا کنون به ما مراجعه ایی نداشته بودند رفتیم  و ۸۸ واحد تولیدی که فراورده آنها مشمول استاندارد اجباری است  و تاکنون به اداره کل مراجعه ننموده بودند شناسایی وتذکرات واخطارهای لازم به آنها داده شد.

وی در توضیحات تکمیلی ادامه داد:نخست تولیدات ۱۰۹۰ واحد مشمول مقررات استاندارد اجباری شناخته شد، که با مراجعه به آنها مشخص شد تا کنون ۵۴۸ واحد هیچ مراجعه ایی به اداره کل استاندارد استان یزد نداشته اند. از این تعداد ۳۰۹ واحد پاسخگوی ما بوده اند که تنها ۱۳۱ مورد فعال، که  با بررسی های دقیق تر ۸۸ واحد برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد فراخوانده شده اند.

این مقام مسئول در پایان گفت: دیدگاه استاندارد در خصوص واحدهای تولیدی و خدماتی پلیسی نمی باشد، بلکه دیدگاه کمک به واحدها جهت استاندارد کردن کالا ها و خدماتشان می باشد، ضمن این که درادامه فرآیند استاندارد سازی، پس از دادن مشاوره ها، مساعد ت ها  و راهکارها، در صورت لزوم به منظور جلوگیری از ورود کالا های بدون شناسنامه تولید و استاندارد به بازار، نسبت به پلمپ خط تولید آنها اقدام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.