گلپایگان - فرماندار گلپایگان گفت: با وضعیت خشکسالی چندین ساله امروز متأسفانه زنگ خطر در روستاهای گلپایگان شنیده می شود زیرا دیگر فرد روستایی باقی نمانده است.

زنگ خطر در روستاهای گلپایگان شنیده می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین فراست ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از کارخانه تولید کارتن و شانه تخم مرغ که در شهرک صنعتی سعیدآباد صورت گرفت، اظهار داشت: از تلاش مجدانه و خستگی ناپذیر متصدی این واحد تولیدی در راستای ایجاد شغل تقدیر کرده و امیدواریم با اتکا به رعایت مسائل بهداشت محیط نسبت به ایجاد شرایط کار و ایجاد اشتغال شاهد اقدامات بیشتری باشیم.

وی افزود: اگر خواستار کاهش مفاسد اجتماعی در جامعه هستیم باید زمینه تولید و ایجاد اشتغال را سرلوحه کار قرار دهیم و اگر می خواهیم سرعت مهاجرت روستاییان به شهر کاسته شود برای ماندگاری روستاییان باید امکانات و زیرساخت های لازم را فراهم کرد هر چند با وضعیت خشکسالی چندین ساله امروز متأسفانه زنگ خطر در روستاهای گلپایگان شنیده می شود زیرا دیگر فرد روستایی باقی نمانده و تمامی آنها در حال مهاجرت هستند فقط تعدادی افراد سالخورده که توان فعالیت های دیگری را ندارند، در روستاها هستند.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: برای جوان و جوانان باید ایجاد اشتغال یکی از هدف های مهم سیاستگذاری کشور قرار گیرد و در راستای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در روستاها که نیاز اولیه آنها آب کشاورزی است، اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرو نشست زمین در برخی نقاط شهرستان زنگ خطری برای آیندگان است، بیان داشت: به منظور علت یابی فرونشست زمین مقرر شد کارشناسان مجرب در شهرستان گلپایگان پیگیر این امر باشند که خوشبختانه در این راستا این شهرستان پیشگام در این امر بوده است.

فراست با انتقاد از کاشت برخی محصولات کشاورزی به ویژه تنباکو در شهرستان گلپایگان، کاشت این محصولات را یکی از بلاهای هدر رفت آب برشمرد و افزود: برخی از محصولات تولیدی کشاورزی از جمله تنباکو نه نفعی برای مردم دارد و از سوی دیگر مصرف تولید آن نیز برای مصرف کنندگان زیان آور می باشد، بدیهی است با وضعیت و شرایط کم آبی موجود، کشاورزی باید به سمت و سوی تولیدات محصولات استراتژیک و نیاز کشور برود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه تولید کارتن و شانه تخم مرغ و ایجاد اشتغال برای ۱۲ نفر افزود: در حال برنامه ریزی برای تمامی دست اندرکاران و صاحبان حرف هستیم تا به کارگاه های شهرستان بیفزایم و نسبت به تعطیلی یا تعدیل نیرو در کارگاه های دیگر ممانعت کنیم زیرا بیکار شدن یک نفر مساوی با زندانی شدن یک نفر دیگر خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.