یزد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ازجشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بیش از ۵۰ بقاع متبرکه استان یزد خبر داد وگفت: در شهرستان یزد این جشن با حضور خدام امام علی (ع) شامگاه پنج شنبه در آستان سیدجعفر محمد (ع) برگزار شود.

جشن بزرگ عید غدیر با حضور خدام علوی دریزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزدپیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: عید غدیرخم بزرگترین عید شیعیان جها ن می باشد و یزدی‌ها آداب ویژه‌ای برای این عید مبارک دارند و حتی وقفیات بسیاری در خصوص عید غدیر در استان  صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه مردم یزد عید غدیر را از گذشته تا بحال  به نام عید مرتضی علی (ع) می‌شناسند افزود : بر این اساس، جشن بزرگی با عنوان جشن مرتضی علی (ع) امسال در یزد برگزار خواهد شد و در این جشن از شش خادم حرم حضرت علی (ع) به صورت ویژه دعوت شده و این خدام علاوه بر حضور در جشن، به مدت شش روز در یزد حضور دارند و به امامزادگان و بقاع متبرکه استان سفر خواهند کرد و در اجتماعات مردمی حضور خواهند یافت.

زارع‌زاده تصریح کرد: بخشی از موقوفات استان  معروف به موقوفه های غدیری می باشد در استان بیش از۱۶۹ موقوفه با این عنوان وجود دارد و یشترین موقوفات غدیر مربوط به شهرستان تفت با ۴۹ موقوفه و بعد از آن مهریز و میبد به ترتیب با ۴۱ و ۳۹ موقوفه هستند.  

این مسئول با اشاره به اینکه نیات واقفین در این موقوفات نیز متنوع بوده تصریح کرد: بیشترین نیات به اطعام اقشار مختلف نظیر اطعام سادات، نیازمندان و فقرا، علما، اعیان، اشراف، خویشان واقف و ... بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه امروز بحث به روزرسانی موقوفات بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر خیری علاقمند به وقف در حوزه غدیر باشد، یکی از نیازهای این حوزه، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر است.

زارع زاده خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰وقف در استان انجام  شده و رسانه ها در این بین نقش گسترده ومهمی دارند و وقف فرهنگی در جامعه  کم می باشد امید است با مشارکت رسانه ها این وقف در جامعه همه گیر شود.

وی از اعزام ۱۰ نفر از مبلغان حوزه علمیه قم به استان یزد در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ علوی خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های مورد تاکید اوقاف در سالجاری برگزاری کاروان‌های شادی و سرور به مناسبت ایام پر شاد و سرور غدیر در سطح شهرهای استان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزدنیز در این نشست از تدارک کاروان شادی برای حرکت در خیابان‌های یزد به مناسبت عید غدیرخم خبر داد و گفت: در روز عید غدیر کاروان شادی از امامزاده‌ای در یزد که به امامزاده سیدصحرا مشهور است، تا امامزاده سیدجعفر محمد (ع) حرکت کرده و برنامه های مختلف اجرا خواهد کرد.

حجت الاسلام هادی امامی اظهار داشت: جشن بزرگ غدیر در ۵۰ بقعه متبرکه استان یزد برگزار می شود شاخص‌ترین برنامه‌های جشن مربوط به جشن مرتضی علی (ع) در امامزاده سیدجعفر (ع) با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد و جشن روز جمعه در امامزاده سیدفتح‌الدین رضا است.

وی همچنین از برپایی اجتماع کودکان حیدری در یزد خبر داد و افزود: این اجتماع باشکوه در روز ۱۷ شهریور ماه برپا خواهد شد و کتابی نیز با عنوان «امتداد غدیر» به چاپ رسیده که ۱۰ هزار جلد از این کتاب برای برگزاری مسابقه کتابخوانی آماده توزیع است و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان نیازمند به مناسبت عید غدیر توزیع خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.