دولت میانمار اعلام کرد که به دنبال مذاکره با چین و روسیه است تا مانع از تصویب قعطنامه احتمالی علیه این کشور شود.

به گزارش قدس آنلاین، دولت میانمار امروز اعلام کرد که در حال مذاکره با چین و روسیه است تا بتواند از هرگونه محکومیت شورای امنیت سازمان ملل درباره خشونت‌ هایی که در کمتر از دو هفته اخیر موجب آوارگی حدود ۱۵۰ هزار مسلمان روهینگیایی و آوارگی آن‌ ها به سوی بنگلادش شده است، جلوگیری کند.

در این میان «آنگ سان  سوچی» رهبر میانمار پیشتر مدعی شده بود که اخبار منتشر شده در خصوص کشتار مسلمانان روهینگیا دروغ هستند!

وی در گفتگوی تلفنی با اردوغان ادعا کرده بود که حکومت میانمار از همه مردم این کشور و تمام ساکنان استان راخین حفاظت می‌کند!

سوچی گفت انتشار چنین اخباری درباره روهینگیا و چنین اطلاعات غلطی منجر به تمایلات تروریستی خواهد شد.

سوچی درحالی انتشار این اخبار را جعلی می‌خواند که سازمان ملل اخیرا طی گزارشی از کشتار مسلمانان و سوزانده شدن صدها خانه روهینگیا به دست نیروهای امنیتی میانمار خبر داد.

لازم به ذکر است، منابع مرتبط با سازمان ملل متحد دوم سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کردند که در طول هفته گذشته نزدیک به ۶۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار از مرز کشور خود عبور کرده و از ترس جانشان به بنگلادش گریخته اند.

این در حالیست که «کنت راث» در همان روز با انتشار تصویر ماهواره‌ای از روستای محل سکونت مسلمانان روهینگیا که در هفته های اخیر صحنه حملات بودائیان میانمار بود، در پیامی در توئیتر نوشته بود: عکس ماهواره ای جدید از تخریب کامل روستای محل سکونت مسلمانان روهینگیا حکایت دارد. ۷۰۰ ساختمان سوخته اند. این تنها بخشی از موضوع است.

گفتنی است، سازمان همکاری اسلامی نیز کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.