مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی، بارش باران و خنک شدن هوا در نوار شمالی کشور خبرداد و گفت: از اواخر وقت روز پنجشنبه و جمعه با ورود جریانات خنک شمالی باد، باران و کاهش دما نوار شمالی و سواحل خزر را در برمی‌گیرد.

آخر هفته بارانی و خنک برای نوار شمالی و سواحل دریای خزر/تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی که از روز یکشنبه وارد شده بود امروز از کشورمان خارج شده و جوی آرام به همراه افزایش دما اکثر مناطق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو نسبتاً آرامی حاکم خواهد بود و تنها بارش پراکنده و خفیف در برخی مناطق استان گیلان دوراز انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز دمای هوا در استان مازندران و شمال شرق کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

وظیفه افزود: طی روز پنجشنبه نیز بارش پراکنده و خفیف در آذربایجان شرقی و استان اردبیل رخ می‌دهد و رفته رفته وضعیت جوی تغییر پیدا می‌کند.

وی از نفوذ جریانات خنک شمالی در اواخر روز پنجشنبه خبر داد و گفت: از اواخر روز پنجشنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود و موجب افزایش ابر، کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی کشور و استانهای ساحلی دریای خزر خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: دمای هوا استانهای شمالی و البرز مرکزی در اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه به سمت خنک‌تر شدن پیش‌ می‌رود و از گرمای هوا در این مناطق کاسته خواهد شد.

وظیفه اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه بخشهایی از استانهای گیلان، مازندران، سمنان، گلستان و تهران با افزایش ابر و بارش باران مواجه می‌شوند.

وی ، شهرکرد با ۶ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۶ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر رسید که در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.