کرمانشاه- وجود ۳۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در کرمانشاه و شناسایی ۱۱ محله مشکل‌دار در این زمینه از مباحث مطرح شده در در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه بود.

۳۰۰ هزار کرمانشاهی حاشیه‌نشین‌اند/ شناسایی ۱۱ محله مشکل‌دار

به گزارش قدس انلاین، مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، امروز چهارشنبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری، معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و دیگر اعضای کارگروه شورای مذکور و با موضوع هدایت و راهبری کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری در سالن جلسات دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تخمین حدود ۱۹ میلیون نفر در کشور در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۱ میلیونی کرمانشاه حاشیه نشین هستند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در این راستا ۱۱ محله مشکل دار در کرمانشاه شناسائی شده اند و مطالعات و اقدامات لازم توسط اداره راه و شهر سازی جهت ساماندهی آنها در حال انجام است.

وی جنگ تحمیلی، مهاجرت بی رویه از روستاها به شهر و عدم وجود نظام سلسله مراتب شهری در استان کرمانشاه را از عمده دلایل افزایش حاشیه نشینی در استان برشمرد.

نیک کردار، یکی از برنامه های سالجاری در این ارتباط را خرید و ایجاد ۱۵ سمن سرا جهت استقرار سازمان‌های مردم نهاد در محلات حاشیه ای با هدف ایجاد یک بازآفرینی پایدار عنوان کرد.

آبشوران یکی از مشکلات مهم مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه است

بهمن مرادیفر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه نیز ضمن خوش آمد گویی به حضار  و تبریک به مناسبت ولادت امام محمد تقی(ع)   و عید غدیرخم به ارائه گزارشی در خصوص روند پیشگیری از گسترش بافتهای ناکارآمد شهری  و حاشیه نشینی کرمانشاه از بعد اجتماعی، فرهنگی، بومی و مذهبی پرداخت.

 وی عبور رودخانه آبشوران از هسته مرکزی شهر و عدم ایمن‌سازی دیواره های روپوش این رودخانه را یکی از معضلات و مشکلات مهم در این زمینه عنوان کرد.

در ادامه، هر یک از مدیران اجرای کارگروه گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود پیرامون بافتهای فرسوده و حاشیه نشینی ارائه کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.