نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکومیت فجایع انسانی میانمار، سکوت سازمان ملل در قبال نسل‌کشی میانمار را بیانگر سیاست دوگانه نسبت به حقوق بشر دانستند.

سکوت سازمان ملل بیانگر سیاست دوگانه نسبت به حقوق بشر است

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محکومیت فجایع انسانی میانمار بیانیه‌ای منتشر کردند.

در متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بدین شرح آمده است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

آنگاه که طلوع خورشید حق و حقیقت با جاری شدن چشمه زلال وحی در پهنه بیکران هستی آغازیدن گرفت شهد شیرین شهادت نیز بارقه‌ای از امید یافت. چنانچه از صدر اسلام با شهادت یاسر و سمیه اولین یاران راستین رسول اکرم (ص) تاکنون هزاران انسان موحد در عین مظلومیت به دیدار معبود شتافته‌اند.

در طول تاریخ همراه گمراهان تلاش داشته‌اند با از میان بردن رهروان حقیقی انسانیت و کمال الی‌الله گسترش تفکر دینی را مانع شوند حال‌آنکه خون‌های رنگین مسلمانان جهان درختی تناور را از اندیشه‌ اسلامی بنیان نهاده است که توقفی بر آن متصور نیست.

بدون شک کشتار گسترده‌ انسان‌های مظلوم در میانمار ضایعه‌ای دردناک نه‌تنها برای جهان اسلام بله برای جامعه بشریت است فاجعه‌ای که در هژمونی رسانه‌ای جهان استکبار نادیده انگاشته می‌شود حال‌آنکه مدعیان حقوق بشر سخن از تحقق جهان انسانی می‌رانند!

سکوت نهادهای بین‌المللی چون سازمان‌ ملل متحد، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل در قبال این نسل‌کشی بیانگر سیاست و رویکرد دوگانه نسبت به موضوع حقوق بشر در عرصه جهانی و مایه تأسف همگان است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نیابت از ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی ضمن حمایت مسلمانان مظلوم میانمار این اقدامات شنیع را محکوم می‌نماید و انتظار دارد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به‌ویژه مجامع پارلمانی، اتحادیه بین‌المجالس، بین‌المجالس آسیایی و بین‌المجالس اسلامی به اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و توقف اعمال ضد بشری، اقدامات جدی را اتخاذ نمایند.

در این میان شایسته است امت اسلامی، نخبگان فکری جهان اسلام، رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه جهان و شخصیت‌های سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در محکومیت شدید این جنایت به رسالت اخلاقی خودش عمل و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.