اهواز- نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری گفت:حق‌آبه تالاب شادگان پساب‌های نیشکر نیست، اکوسیستم این هور بزرگ که مایه و مصدر رزق مردم منطقه به حساب می‌آید، با این اقدام از بین رفته است.

حق آبه تالاب شادگان پساب های نیشکر نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن حیدری شامگاه چهارشنبه در همایش غدیر عشایر، اظهار کرد: واقعه غدیر به یک زمان و مکان خاص محصور نیست، بلکه این واقعه شامل همه اعصار و اماکن است.  
 
 وی افزود: خداوند متعال با ولایت امام علی(ع) دین اسلام را کامل کرد، چرا که ولایت امیرالمومنین(ع) در حقیقت به عنوان تکمیل کننده اسلام محمدی(ص) است.  
 
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان و رسانه‌ها باید صدای مردم مخلص، پاک، شیعه و جهادگر استان خوزستان و شادگان باشد.  
 
 حیدری افزود: این مردم از زمان جهاد عشایر عرب تا هشت سال دفاع مقدس برای انقلاب و اسلام جانفشانی کرده و شهدای زیادی را تقدیم کردند.  
 
 امام جمعه موقت اهواز گفت: این مردم پس از هشت سال دفاع مقدس، جانانه برای حفظ انقلاب و ولایت‌فقیه ایستادگی کردند، با این وجود این مردم مستحق نیستند که برای آبیاری نخل خود آب نداشته باشند.  
 
 وی اظهار کرد: حق‌آبه تالاب شادگان پساب‌های نیشکر نیست، اکوسیستم این هور بزرگ که مایه و مصدر رزق مردم منطقه به حساب می‌آید، با این اقدام از بین رفته است.  
 
 حیدری تصریح کرد: کشاورزی در استان خوزستان از شمال تا جنوب قربانی سیاست‌های خلاف شرع، فراقانونی و عرف انتقال آب استان به فلات مرکزی شده است.  
 
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان خوزستان ۶۰۰ هزار کانون گردوغبار ایجاده شده که دلیل آن خشکسالی نیست، بلکه ریزگردها معلول انتقال آب استان به دیگر استان‌ها است و این به منظور فدا کردن استان خوزستان برای توسعه دیگر استان‌ها به حساب می‌آید.  
 
 حیدری عنوان کرد: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری به ایشان عرض کردم که مردم خوزستان اسیر سیاست‌های اشتباه انتقال آب بین حوزه‌ای شده‌اند و آب خوزستان برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کافی نیست.  
 
 وی افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند که «این طرح باید ۲ میلیون هکتار باشد»، ما این ایده مقام معظم رهبری و طرح ۲ میلیون هکتاری احیای اراضی خوزستان را مطالبه می‌کنیم.  
 
 امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم استان خوزستان صبری به بزرگی هشت سال دفاع مقدس را دارا هستند، آب مایه حیات مردم و اقتصاد استان خوزستان است.  
 
 حیدری ادامه داد: نخیلات استان تشنه، پساب‌های نیشکر شور و رودها بی‌آب شده و ریزگردها زندگی مردم استان را مختل کرده است، ما با تمام وجود برای احقاق حقوق خود ایستادگی می‌کنیم و آن را از راه قانونی خواهیم گرفت و بر همین اساس از دولت خواستار هستیم که طرح‌های انتقال آب خوزستان را متوقف کند.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.