زاهدان- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امسال به مناسبت روز غدیرخم مراسم بازسازی حجه الوداع و غدیر خم در ۱۱ شهرستان و ۶ منطقه از استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بازسازی حجه الوداع و غدیر خم در ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سردار حسین معروفی بیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش عید امامت و ولایت، اظهار داشت: مبحث بازسازی حجه الوداع و غدیر خم از موضوعات اصیل جهان اسلام است.

وی افزود: غدیر ضامن امت اسلامی و در حقیقت متعلق به تمامی مسلمین جهان اسلام اعم از شیعه و سنی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع غدیر متعلق به یک مذهب نیست و از هر بعد به آن بنگریم وحدت و انسجام جهان اسلام در آن دیده می‌شود.

سردار معروفی در خصوص ارادت مردم استان سیستان و بلوچستان به اهل بیت بیان کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان دل در گرو اهل بیت و رهبری دارند که نمود زیبای آن را سال گذشته در میزبانی از زوار پاکستانی اربعین حسینی در میرجاوه شاهد بودیم که بزرگان اهل سنت هروز برای خدمت رسانی به زوار می رفتند و با آغوش باز از آن استقبال کردند.

وی تصریح کرد: برای غدیر سه هدف عمده تعریف شده است ۱. ترویج فرهنگ غدیر ۲.توسعه فضایل امیرالمومنین علیه السلام ۳. گسترش فرهنگ ولایت و امامت که از باب این اهداف و اهمیت این اعیاد امروزه شاهد امنیت در کشور هستیم و به برکت ولایت و غدیر ایران جز کشورهای برتر است.

وی افزود: به‌منظور پاسداری از اعیاد مذهبی در ایران سپاه سلمان پا به میدان گذاشته و در ۲۱۵ حوزه کشور مراسم بازسازی حجه الوداع و غدیر خم در روز عید غدیر خم پیش بینی شده است و در این خصوص از علماء بزرگ کشوری برای سخنرانی در این مراسمات دعوت شده است.

وی همچنین ادامه‌ داد: استان سیستان و بلوچستان جز استان های برتر در همراهی رهبری و انقلاب بوده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص وظایف اصحاب رسانه در این روز مهم عنوان کرد: اصحاب رسانه تنها وظیفه اطلاع رسانی را برعهده ندارند آنها باید عهده دار ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باشند و افکار عمومی را انسجام ببخشند تا از این طریق ترفند های دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: دشمن شناسی محور اصلی خبرنگار است و باید بدانیم دشمن چه چیزی را تحلیل می‌کند و وظیفه رسانه‌ها جهت دهی به سمت سعادت است که اصحاب رسانه به زیبایی نقش خود را در نشان دادن حادثه شهادت شهید حججی ایفا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.