یاسوج- شهید سید قربان حسینی مطلق، چریکی پیر که قلبش جوان بود و اهالی روستا و مردم منطقه به وی لقب حبیب بن مظاهر را داده بودند.

شهید کهگیلویه و بویراحمدی که لقب حبیب ابن مظاهر را داشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این سایت خبری روزهای پنج شنبه اقدام به انتشار زندگی نامه و خاطرات شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد می نماید؛ در این هفته به مناسبت سالروز عروج شهید سرافراز سید قربان حسینی مطلق، فرازهایی از زندگی و خصوصیات این شهید والامقام معرفی می گردد. 

شهید سید قربان حسینی مطلق سال ۱۳۰۴ شمسی در روستای ده برافتاب از توابع شهر یاسوج و در خانواده ای عشایری متولد شد. اما به دلیل درگیری با فئودال های منطقه خانواده وی بیشتر اوقات خود را در بخش گرمسیری استان سکونت داشت.

شهید حسینی مطلق به دلیل علاقه وافر دینی، در دوران جوانی به فراگیری و سپس آموزش قرآن کریم پرداخت. وی در سال ۱۳۳۹ شمسی به زادگاهش، روستای ده برافتاب، بازگشت.

از خصوصیات این شهید سرافراز می توان به مرثیه و نوحه سرایی در رثای اهل بیت به ویژه در ماه محرم اشاره کرد. ایشان همیشه به یاد خدا بود و با مردم مهربانانه و کریمانه رفتار می کرد.

شهید سید قربان حسینی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعالی داشت و به ارشاد و هدایت مردم می پرداخت، پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی نیز به بسیج پیوست و راهی جبهه های حق علیه باطل شد. او سر انجام درتاریخ ۱۶ شهریور سال ۶۰، پس از توفیق زیارت مولایش علی بن موسی الرضا علیه السلام و در جبهه قیاضه آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اهالی روستا و مردم منطقه بر اساس خصوصیات و ویژگی های والای ایشان به این چریک پیر اما زنده دل لقب حبیب بن مظاهر دادند.

شهید حسینی مطلق دارای شش فرزند پسر و دو فرزند دختر است.

پیام و وصیت شهید حسینی مطلق

نورچشمان عزیزم، سید مجید، سید جهانگیر، سید هانی، سید حسن، سید سجاد، سید سجاد حسینی توقع پدر و فرزندی از شما دارم که منافقین را ترک کنید.مبادا منافقین شما را فریب دهند. همواره تبعیت از ولایت فقیه و ولایت امر نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.