گلبهار- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت هر کیلومتر آزادراه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد، گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر آزادراه در کشور به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساخت ۳ هزار کیلومتر آزادراه در کشور به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی ظهر امروز در در مراسم آغاز عملیات مرحله نخست ساخت آزادراه مشهد ـ چناران ـ قوچان با اشاره به اینکه ساخت هر کیلومتر آزادراه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد، گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر آزادراه در کشور به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره اینکه دولت مشکلات مالی بسیاری دارد، ادامه داد: بی‌تردید، توسعه آزادراه‌های کشور نیازمند سرمایه غیربودجه‌ای بوده، دولت باید سیاست خود را با محوریت بهره‌گیری از این سرمایه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا کند.

وزیر راه و شهرسازی، توسعه شبکه آزادراهی کشور به ۵ هزار کیلومتر را اولویت این وزارتخانه برشمرد و اجرای آن را براساس جذب سرمایه از بخش خصوصی و منابع غیربودجه‌ای دانست و متذکر شد: علاوه بر اینکه لازم است برای جذب سرمایه‌گذار خارجی قوانین مشخصی تدوین شود، بازآفرینی شبکه‌های ارتباطی همچون ریلی، جاده‌ای، هوایی و آزادراهی برای گسترش شبکه ارتباطات فراملی ضروری است.

آخوندی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر و فراتر از مسیر به راه‌های کشور، اضافه کرد: خراسان حوزه‌ای تمدنی بوده، بر این اساس تصمیم‌گیری‌ها برای توسعه شبکه ارتباطی این استان باید ویژه باشد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نگاهی فراملی به خراسان دارد، اضافه کرد: دلیل این موضوع این است که ارتباط  از طریق این استان به آسیای میانه در قالب توسعه شبکه ارتباطات بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ساخت آزادراه مشهد – چناران و اتصال شمال کشور به لطف‌آباد و در نهایت ترکمنستان، بیان کرد: توجه به شبکه آزادراه مسیر قوچان به سمت لطف آباد ضروری است.

آخوندی با اشاره به اینکه این آزادراه سال ۱۴۱۲ به پایان می‌رسد، متذکر شد: نیاز به سرمایه‌گذاران بزرگ در بخش زیرساخت‌های ارتباطی همچون ریلی، هوایی و جاده‌ای به گونه‌ای است که مبالغ پروژه‌های مذکور از این طریق محقق می‌شود.

وی با اشاره به نیاز ۳۰۰ میلیون دلاری سرمایه برای توسعه فرودگاه مشهد، بر ضرورت اجرای سیاست‌های دولت براساس ثبات اقتصادی و سیاسی تأکید کرد و افزود: تا پایان دولت دوازدهم، ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ارتباطی به امضا رسانده‌ایم که این میزان ۱۹ برابر بودجه نقدی سال گذشته وزارتخانه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.