وزیر اقتصاد ترکیه به متهم شدن مقامات پیشین این کشور به دور زدن تحریم‌ های ایران واکنش نشان داد.

دفاع وزیر اقتصاد ترکیه از همتای سابق و متهم به دورزدن تحریم ایران

به گزارش قدس آنلاین، «نهاد زیبکچی» (Nihat Zeybekci) وزیر اقتصاد ترکیه امروز پنجشنبه با دفاع از «ظفر چاگلایان» (Zafer Çağlayan) همتای پیشین خود تصریح کرد که وی «هیچ اقدامی در راستای آسیب رساندن به کشورش انجام نداده است».

وزیر اقتصاد ترکیه در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد: «چاگلایان» علیه منافع ترکیه مرتکب هیچ اقدامی نشده است.

«نهاد زیبکچی» با اعلام اینکه اتهامات علیه «ظفر چاگلایان» تایید نشده است، تصریح کرد: برای ترکیه مهم نیست که وی علیه منافع دیگر کشورها فعالیتی کرده باشد.

وی در ادامه افزود: ادعاهائی وجود دارد مبنی بر اینکه تحریم‌ هایی نقض شده است؛ اما آنهایی که این اتهامات را مطرح می‌کنند، ملزم به اثبات آن ها هستند.

لازم به ذکر است،  دادستانی آمریکا شب گذشته اعلام کرده بود که یک وزیر سابق دولت ترکیه، مدیرکل سابق یک بانک دولتی و ۲ مقام دیگر این بانک را به توطئه برای دور زدن تحریم های ایران متهم کرده است.

این اتهامات بخشی از اتهامات مطرح در پرونده رضا ضراب شهروند ایرانی ترکیه ای است که با این اتهام در آمریکا تحت بازداشت قرار دارد.

دیگر فرد بازداشت شده در این پرونده محمد هاکان آتیلا از مدیران هالک بانک ترکیه است.

دادستانی نیویورک دیروز چهارشنبه اعلام کرد که محمد ظفر چالایان وزیر سابق اقتصاد، سلیمان اصلان مدیر سابق یک بانک بزرگ دولتی و ۲ مقام دیگر این بانک به نام های عبدالله هپانی و لوونت بالکان را به توطئه برای استفاده از سیستم مالی آمریکا برای انجام صدها میلیون دلار معامله به نمایندگی از سوی دولت ایران و سایر نهادهای ایرانی که براساس قوانین آمریکا هدف تحریم هستند متهم کرده است.

رضا ضراب در ۱۹ مارس سال ۲۰۱۶ و آتیلا روز ۲۷ مارس ۲۰۱۷ بازداشت شدند و محاکمه آنها قرار است روز ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۷ در دادگاهی در نیویورک آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.