یزد - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش تعاونی‌ها در اقتصاد و اشتغال کشور نقش مهمی دارند و اگراز ظرفیت تعاونی‌ها که به آن توجه صورت گیرد و زمینه استفاده هر چه بیشتر از آن فراهم شود، بحث قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی است.

 تعاونی‌ها در اقتصاد و اشتغال کشور نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدامین سازگارنژاد روز پنج شنبه در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد اظهارداشت: در نظام سرمایه‎‎داری، سرمایه یک ارزش محسوب  می شود و  تعاونی‎‎ها ارزش انسان‎‎ها و کارکرد آنها را هدف قرار دادند لذا معتقدیم که تعاونی‎‎ها در دنیای جدید یک رویکرد توسعه‎‎ای است و آموزش در ارتباط با فعالیت‌های تعاونی‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروزه یکی از مشکلاتی که برخی از فعالان اقتصادی با آن روبه‌رو هستند بحث بازار و فروش محصولات است به همین دلیل باید بر روی آموزش بازاریابی هم برای تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سازگار نزاد تصریح کرد: وی همکاری و همدلی، کار جمعی و تیمی در بخش تعاون از مقایسه با کارهای فردی بسیار پیچیده‌تر است و متاسفانه با وجود تعریف مبانی و زیرساخت‌های توسعه تعاونی‎‎ها در قانون اساسی است، این بخش از کشورمان تاکنون نتوانسته جایگاه رفعیعی را در اقتصاد کشورمان به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هنوز نقش تعاون در برخی بخش‎‎های کشورمان از جمله در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بسیار کمرنگ است  و با وجود گسترش کمی تعاونی‎‎ها در سالهای اخیر، هنوز نقش آنها در اقتصاد ملی خیلی ملموس نبوده است.

وی برگزاری جشنواره ‎‎ معرفی تعاونی ها ی برتر را گام مثبتی دانست و افزود: این جشنواره  مانند آیینه‎‎ای است که از طریق آن می‎‎توان نقاط قوت و ضعف تعاونی‎‎ها را شناخت و برای توسعه و رنق بیشتر این حوزه مورد استفاده قرار داد وهمدلی، همکاری، توجه به توسعه با استفاده از ظرفیت‌های مشترک و تلاش و کوشش از جمله ویژگی‌هایی است که یک تعاونی موفق باید داشته باشد.

سازگارنژاد تصریح کرد: آموزش در دنیای امروز نقش مهمی دارد  سازمان فنی و حرفه‎‎ای کشور در راستای هم‎‎افزایی امکانات آموزشی آماده همکاری برای ارتقاء مهارت‎‎های فعالان بخش تعاون در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت‎‎های حوزه تعاون در کشور است.

وی خاطر نشان ساخت: فضای مجازی موجود در استان به عنوان یک فرصت مناسب برای توسعه و رونق بخش تعاون است و یزد کانون جهانگردی است و توسعه نیروی انسانی برای توسعه این بخش بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر تعاون از شرکت تعاونی پیشگامان یزد به عنوان یک تعاونی موفق یاد کرد و گفت: تعاونی کاری تیمی است و باید با همدلی و همکاری و بهره‌گیری از تجربیات و الگوهای موفق، زمینه پیشرفت گروه و تعاونی را فراهم کرده است  و امید است این تعاونی الگویی باشد برای دیگر تعاونی ها.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.