رئیس‌جمهور کره جنوبی ضمن تأکید بر اینکه هیچ جنگی در شبه‌جزیره کره رخ نخواهد داد، گفت که وضع تحریم ها علیه پیونگ‌یانگ با هدف حل مسالمت‌آمیز اوضاع این شبه جزیره صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی: هیچ جنگی در شبه جزیره کره به وقوع نخواهد پیوست

به گزارش قدس آنلاین،  «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه (امروز) گفت که معتقد است که هیچ جنگی در شبه‌جزیره کره رخ نخواهد داد و تأکید کرد که تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف حل مسالمت آمیز اوضاع می باشد.

وی در جلسه مقدماتی اجلاس اقتصادی شرق (EEF) گفت: «هیچ جنگی در شبه جزیره کره و به طور کلی منطقه صورت نخواهد گرفت. من این مسئله را با قطعیت اعلام می‌کنم و به همین دلیل است که زمان سرمایه گذاری در روسیه، خاور دور، چین و کره رسیده است».

رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره تحریم‌ها علیه کره شمالی گفت: « به منظور رفع مسئله کره شمالی، ما تحریم ها و فشارهایی را به طور مشترک با جامعه بین الملل (علیه پیونگ‌یانگ) به کار می‌گیریم».

وی ادامه داد: «هدف استفاده از چنین اقداماتی، رفع مسالمت‌آمیز اوضاع از طریق ابزار دیپلماتیک است».

روز یکشنبه، کره شمالی اعلام کرد که باموفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است که قابلیت قرارگیری بر روی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را دارا است. شماری از کشورها با قاطعیت این اقدام کره شمالی را محکوم کردند و خواستار اقدامات متقابل علیه این کشور شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.