علیرغم آنکه یک دادگاه قضایی اروپا کشورهای اروپایی را ملزم به پذیرش پناهجویان کرده بود، وزیر خارجه لهستان تأکید کرد که اجازه ورود پناهجویان به این کشور را نمی دهد.

لهستان با حکم دادگاه اروپا برای پذیرش پناهجویان مخالفت کرد

به گزارش قدس آنلاین، «ویتولد واشچیکوفسکی» وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد، حتی در صورت توصیه دادگاه اتحادیه اروپا به لهستان برای پذیرش پناهجویانی که در مرز این کشور هستند، لهستان به پناهجویان اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد.

وی به رادیو لهستان گفت: «ما از خود دفاع می‌کنیم زیرا امنیت لهستان مهم‌تر از چنین تصمیمات شتابزده نهادهای اروپایی است....ما این تصمیم را اجرا نمی‌کنیم».

روز چهارشنبه (دیروز)، دادگاه قضایی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ ضمن رد کردن شکایت اسلوواکی و مجارستان در اعتراض به سیاست‌های پذیرش پناهجویان اعلام کرد که بروکسل حق دارد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم به پذیرش پناهجو کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا حق داشته است که به دولتها فرمان دهد که بیشتر پناهجویان سوری را از ایتالیا و یونان بپذیرند. در واقع این ساختار از این جهت شکل گرفته که به رم و آتن اجازه بدهد تا بتوانند مسایل موجود ناشی از بحران پناهجویان را حل کنند.

برنامه یاد شده را نهاد اجرایی کمیسیون اروپایی ترتیب داده است که بسیاری از کشورهای عضو پذیرفته‌اند و البته کشورهای اروپای شرقی از مخالفان این طرح محسوب می شوند.

بر طبق این برنامه قرار بود که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از پناهجویان تغییر مکان داده شوند اما این موضوع تاکنون فقط درباره ۲۵ هزار تن محقق شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.