زاهدان - همت و تلاش خیران اندیشه ساز در امر ساخت و تجهیز مدارس و تلاش برای جمع آوری فضاهای آموزشی کپری و غیراستاندارد در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در یک سال اخیر چشمگیر و تحول آفرین بوده است.

خیران اندیشه ساز در بخش مرکزی خاش تحول آفرین شدند

به گزارش قدس آنلاین به همت دولت تدبیر و امید ، خیران و تلاش و حرکت جمعی بسیج، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، اداره کل نوسازی، آموزش و پرور، فرمانداری و بخشداری مرکزی خاش بسیاری از مدارس غیراستاندارد و کپری این شهرستان جمع آوری و نشاط و امید به خانواده ها و دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هدیه شده است.

ایجاد مدرسه یک کلاسه در شریف آباد گرتوره دشت رباط، مدرسه یک کلاسه محمدنبی آباد دشت ریاط، مدرسه ۲ کلاسه دشت موزن، مدرسه یک کلاسه موتور فجر و یک کلاسه رکن آباد بخش مرکزی خاش از دستاوردهای ارزشمند خیران بود و نیز یک مدرسه ۲ کلاسه در دربگ این بخش امسال تکمیل می شود.

بهسازی درمحمد آباد با کمک بخشداری مرکزی خاش و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه از دیگر اقدامات ارزشمند در بخش مرکزی خاش بود. علیرضا خاشی از فرهنگیان با سابقه و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز خاش گفت: اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه سازی و تجهیز فضاهای آموزشی در این شهرستان و بویژه در بخش مرکزی خاش جهادی و بسیار قابل توجه بود.

وی بیان کرد: تلاش برای جبران کمبودها و رفع نقاط ضعف در حوزه آموزش و فضاهای آموزشی در یکسال گذشته ستودنی است.

مدیر آموزش و پرورش خاش نیز با قدردانی از تلاشهای خیران، بخشدار مرکزی خاش و مجموعه سپاه و اداره کل نوسازی مدارس استان در موضوع ساخت و تجهیز مدارس گفت: کلنگ زنی اجرای مدرسه ۶ کلاسه اکبرآباد به همت نوسازی مدارس، کلنگ زنی ساخت مدرسه ۲۰ کلاسه نصرت آباد، مدرسه ۶ کلاسه میرزآباد، مدرسه ۶ کلاسه ناصری، دومین مدرسه اکبرآباد به همت خیر نیک اندیش خانم بنانی در بخش مرکزی خاش و یک مدرسه در حوزه نوک آباد نویددهنده انجام کارهای بزرگی برای این منطقه بود.

قاسم کوچکزایی افزود: با وجود تلاشهای انجام شده هم اینک در آستانه فصل بازگشایی مدارس افزون بر ۲۰۰ کلاس درس کمبود داریم. وی بیان کرد: در ماه جاری توسط یکی از بانکهای استان مدرسه ۳ کلاسه در نوکجوب کلنگ‌زنی می شود. ️

بخشدارمرکزی و نائب رئیس مجمع خیران مدرسه ساز خاش هم گفت: ساخت یک مدرسه در مرز روتک و یک مدرسه در سنگان توسط بسیج و سپاه در کنار انجام کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید و مشارکت ارزشمند خیران در حوزه این بخش تحول آفرین بوده و کارهای بزرگی برای برچیده شدن مدارس کپری و غیراستاندارد انجام شده است.

مجتبی شجاعی بیان کرد: هزینه تعمیرات برخی مدارس، کمک به تجهیز مدارس با کمک خیرین و پیگیریهای فرمانداری، بخشداری، آموزش و پرورش و معتمدین و شوراهای اسلامی اعم از وسایل هوشمند سازی مدارس، ساخت سرویس بهداشتی، نصب آبسردکن و غیره در سه سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

بخشدار مرکزی خاش با اشاره به پیگیریهای فرماندار، نماینده مردم خاش در مجلس، ادارات کل نوسازی و آموزش و پرورش و رایزنی های متعدد و مداوم مدیریت آموزش و پرورش خاش و همت جهادگران سپاه افزود: طی این سالها با عزم عمومی و تعامل توانسته ایم بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی بخش مرکزی را با شتاب خوبی کاهش دهیم اما این به معنای رفع کامل نیازها نیست و هنوز کمبود فضای آموزشی و مدارس فرسوده در مناطقی از کارواندر، پشتکوه، روتک، سنگان و کوه سفید احساس می شود که نیاز به توجه مشترک دولت و خیرین دارد و البته اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: بخش مرکزی خاش الحمدلله در توسعه فضاهای آموزشی پیشران بوده اما با توجه به وسعت منطقه و حجم نیازها و تعدد آبادی ها هنوز جای کار زیادی مانده است.

شجاعی افزود: نیاز است همه با عزم‌ عمومی به میدان آیند و به عنوان بازوان نظام تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک‌ کرده و بستر توسعه عدالت آموزشی را که از سیاستهای اصلی دولت است فراهم آوریم.

بخشدار مرکزی خاش تاکید کرد: داروی شفابخش جامعه ما حرکت در مسیر توسعه آموزش و پرورش با همت و یاری عمومی و جمعی برای رسیدن به اهداف جامعه آرمانی است.

شجاعی تاکید کرد: در کنار توسعه زیرساختها باید اولویت جذب بازماندگان از تحصیل که از تاکیدات مسئولان استان و شهرستان و نیز توجه به تحصیل بانوان و توسعه مدارس دخترانه در کنار مدارس پسرانه در روستاها باشد.

امام جمعه اهل سنت خاش نیز با قدردانی از تلاشهای بخشدار مرکزی خاش در حوزه های مختلف گفت: از افتخارات اداره کل نوسازی استان روابط خوب و دیپلماسی فعال در معرفی محرومیتها به خیرین و هدایت آنان به استان و سپس تداوم این ارتباط با آنان بوده است.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: در کنار دولت و خیرین حقیقی نباید از نقش ارزشمند سپاه و بسیج و گروههای جهادی که دلسوزانه با شناسایی کمبودها، در مدرسه سازی نقش ارزنده ای داشتند گذر کرد و نمونه های آن در سنگان و روتک و برخی روستاهای دیگر سندی بر همت این عزیزان در رفع محرومیت بوده است. خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.