رشت - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش شدید باران، آبگرفتگی و به دنبال آن ایجاد ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی گفت: در حال حاضر تمامی راه های اصلی استان باز است و راهداران در تلاش برای برقراری ترافیک روان در جاده ها هستند.

راهداران گیلان در تلاش برای برقراری ترافیک روان در جاده ها هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راهداری گیلان، محمدرضا نازک کار روز جمعه با بیان اینکه محورهای حاشیه شهرهای لاهیجان، لنگرود و رودسر دچار آبگرفتگی شده، افزود: اکیپ های راهداری از ساعت سه بامداد امروز در حال تلاش برای بازنگه داشتن راه ها و برقراری تردد روان هستند.

وی عمده علت آبگرفتگی در این محورها را ساخت و ساز حاشیه جاده ها دانست و تصریح کرد: پیش از این ساخت و سازها ، آبگرفتگی در این محورها نداشتیم اما در سال های اخیر این ساخت و سازها جلوی آبراه ها را گرفته و آب به جاده سرازیر می شود.

به گفته نازک کار، بعلت آبگرفتگی در حال حاضر ترافیک در راه های شهرهای یادشده، سنگین و کند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به ریزش کوه و یا رانش زمین در برخی محورهای کوهستانی استان اظهار کرد: در بسیاری از راه های روستایی و مناطق کوهستانی بویژه در شهرستان های لاهیجان ، لنگرود و رودسر، ریزش کوه و رانش زمین داشته ایم.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، بیشترین بارندگی های بامداد امروز در استان به ترتیب شامل لاهیجان با ۲۶۴ میلیمتر، چاف لنگرود با ۲۲۲ میلیمتر و رودسر با ۱۷۸ میلیمتر بوده است.

اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز (جمعه) ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، رعد و برق، کاهش دما، عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.

مانی علی اصغری رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان نیز به ایرنا گفت که در پی بارش شدید باران، به ۱۲۰ خانوار مسافر در لاهیجان امدادرسانی شده و پس از اسکان اضطراری آنها در ورزشگاه اصلی شهرستان ، به این تعداد خانوارها پتو، خرما، نان و آب معدنی داده شده است.

وی اضافه کرد که در پی بارش شدید باران، مسافران شهرستان های رودسر و لنگرود از سوی این جمعیت در مساجد و امام زادگان اسکان یافته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.