رژیم صهیونیستی نیز در میانمار همان خط مشی کلی خود را در مناطق مسلمان نشین دنبال می کند. سران صهیونیستی همواره از چنین فرصت هایی برای احقاق اهداف خود استفاده می کنند و با فروش اسلحه با دراختیار گذاشتن سلاح به دولتهای جنایتکاراز فرصت سرکوب مسلمانان استقبال می کند در حالی که بسیاری از کشورها از فروش تسلیحات به کشور میانمار تردید دارند.رژیم صهیونیستی از کشتار مسلمانان برای سودآوری و فرصت اقتصادی استفاده می کند و در میانمار با فروش سلاح های سرکوب گر سبک ونیمه سنگین این موضوع را به اثبات رسانده است.

انگلستان و رژیم صهیونیستی حامیان اصلی نسل کشی در میانمار هستند/دولت میانمار نه تنها حرکتی علیه کشتار مسلمانان انجام نداده بلکه عامل مهمی در سرکوب مسلمانان این کشور بوده است

دکتر جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین به بررسی عوامل تاثیر گذار در نسل کشی مسلمانان درمیانمار پرداخته است. قنادباشی با نگاهی به آنچه علیه مسلمانان در کشورمیانمار می گذرد به قدس آنلاین می گوید: با نگاهی به رویدادهایی که در سالهای گذشته بر اقلیت مسلمان میانمار رفته و آنچه در سرکوب ها و قتل های صورت گرفته انجام شده است متوجه می شویم که عمدتا انگشت اتهام به سمت نظامیان حاکم و مقامات این کشور نشانه رفته و در هر حالتی کوشش شده تا  بخشی از جنایاتی که علیه مسلمانان صورت داده می شود به بوداییان افراطی این کشور نسبت داده شود. از این رو همواره دو متهم اصلی نسل کشی و جنایت بشری علیه مسلمانان در میانمار نظامیان و حاکمان و بوداییان افراطی بوده اند.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی در تلاش هستند تا دولت میانمار را از اتهام این جنایت مبرا کنند خاطر نشان کرد: با انتخاب خانم سان سوچی به عنوان رئیس دولت میانمار، رسانه های کشورهای غربی کوشش کردند تا با روی کار آمدن وی تمامی جنایت های صورت گرفته را یک بار دیگر متوجه بوداییان این کشور کنند و آنها را به عنوان تنها مقصران این بحران ها و فجایع انسانی در میانمار به جهانیان معرفی کنند. متاسفانه بسیاری از مسلمانان در میانمار به قتل می رسند و یا در خانه هایشان به آتش کشیده و یا مجبور به مهاجرت و فرار به کشورهای همسایه  از جمله بنگلادش می شوند. این اقدامات که در بدترین شکل انجام می شود هیچ گاه به دولت میانمار و اینک خانم سان سوچی که مورد حمایت انگلستان است و روابط خوبی با رژیم صهیونیستی دارد نسبت داده نشده چرا که  انگلیس و رژیم صهیونیستی برآنند تا دولت خانم سان سوچی را  از اتهام کشتار مسلمانان مبرا کنند تا بدین وسیله عاملین اصلی را از دیده ها وانظار پنهان کرده واز شناخت عوامل اصلی این فجایع جلوگیری کنند.

این کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به مخدوش کردن چهره مسلمانان توسط غربی ها اظهار داشت: با بررسی حوادث چند هفته اخیر به این نتیجه می رسیم که ارتش میانمار فرصت قابل توجهی برای جلوگیری از فجایع صورت گرفته داشته است در حالی که ارتش این کشور نه تنها از انجام چنین فجایع وکشتارهایی جلوگیری نکرد بلکه  در سرکوب و کشتار مسلمانان و انواع شکنجه ها و اعمال فشار و سرکوب ها با استفاده از تیراندازی وسلاح گرم این کشتار را همانند سال گذشته مورد حمایت و همراهی قرار داده است. سفیر سابق ایران در ایران تصریح کرد: با توجه به عملکرد ارتش میانمار و انتشار استفاده  ارتش این کشور از سلاح هایی که از رژیم صهیونیستی خریداری شده متوجه واقعیتی فراتر از آنچه رسانه های غربی بر آن اصرار داریم می شویم که عامل اصلی این جنایت ها خصومت قومی نیست، هر چند که خصومت های قومی در میانمار نیز نتیجه تبلیغات بیگانه است. تبلیغاتی که بر آن است تا چهره مخوفی از مسلمانان ارائه کرده ومردم مسلمان این کشور را همانند اعضای داعش یا القاعده معرفی کند.

وی در ادامه به افشای نقش انگلستان ورژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان میانمار بیان داشت: در واقع دراین صحنه به نکته مهمتر که افشا کننده نقش غرب است می رسیم و آن اینکه نقشی که دنیای غرب در پیدایش داعش داشت منجر به تخریب چهره مسلمانان جهان شد. دنیای غرب تلاش دارد تا در همه دنیا حتی کشورهای پیشرفته چهره وارونه و مخوفی از مسلمانان با ارتکاب جنایت های داعش ارائه کند. درواقع باید گفت غرب در کشتار مسلمانان جهان به صورت نرم نقش اصلی اما غیر مستقیمی را ایفا کرده است.   از این رواگر بخواهیم اصلی ترین عوامل اصلی فاجعه وقایع تاسف بار و غم انگیز میانمار را ترسیم کنیم باید نقش دولت های حامی مثل انگلیس و رژیم صهیونیستی را پررنگ کنیم چرا که آنها با دادن تسلیحات به ارتش این کشور به دنبال نسل کشی مسلمانان هستند.

قناد باشی در ادامه افزود: از سوی دیگر انگلیسی ها برای ادامه نفوذ در منطقه خواهان شعله ور نگه داشتن برخوردهای قومی در منطقه جنوب آسیا هستند.  کشورهایی مثل مالزی، بنگلادش ومیانمار مناطقی است که زمانی تحت تسلط انگلستان بوده واین کشور برای حفظ سیطره و سلطه براین منطقه کوشش می کند که آتش خصومتهای قومی همواره شعله ور شود. این کارشناس ارشد مسائل آفریقا خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نیز در میانمار همان خط مشی کلی خود را در مناطق مسلمان نشین دنبال می کند. سران صهیونیستی همواره از چنین فرصت هایی برای احقاق اهداف خود استفاده می کنند و با فروش اسلحه با دراختیار گذاشتن سلاح به دولتهای جنایتکاراز فرصت سرکوب مسلمانان استقبال می کند در حالی که بسیاری از کشورها از فروش تسلیحات به کشور میانمار تردید دارند. رژیم صهیونیستی از کشتار مسلمانان برای سودآوری و فرصت اقتصادی استفاده می کند و در میانمار با فروش سلاح های سرکوب گر سبک ونیمه سنگین این موضوع را به اثبات رسانده است.

 وی با اشاره به نقش خانم سان سوچی در کشتار مردم مسلمان میانمار به قدس آنلاین گفت: رژیم صهیونیستی نشان داده تمام قد در برابر مناطقی که در آن شور و رغبت اسلامی وجود دارد قرار می گیرد و تا جایی که بتواند در سرکوب مسلمانان آن مناطق و دخل و تصرفی که داشته باشد نقش ویژه ای ایفا کند. هر چند نقش دولتهای انگلیس و رژیم صهیونیستی در جنایتهای مسلمانان میانمار پررنگ است اما نباید از نقش خانم سان سوچی که سعی می کند ژست دولتی مردمی به خود بگیرد غافل شد. دولت خانم سان سوچی ماهیتی ضد مردمی دارد و یکی از نشانه های روشن این مساله عدم دخالت دولت وی درجلوگیری از کشتار مسلمانان به دست بوداییان وارتش این کشو راست. قناد باشی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند خانم سان سوچی فرصت داشت از زمان تشکیل دولتش با استفاده از رسانه های میانماری تبلیغاتی را صورت دهد که آتش خصومت های قومی را در میان مردمش خاموش کند  اما نه تنها در طی یک سال ونیم گذشته چنین حرکتی انجام نشد بلکه در طی یک سال ونیم گذشته که ایشان در راس دولت میانمار بوه است نقش قابل توجهی در سرکوب مسلمانان این کشور داشته است. در حالی که خانم سان سوچی که جایزه نوبل صلح را از آن خود کرده است! می توانست با به کار گیری ارتش برای ایجاد صلح یا میانجی گری بین گروه های افراطی ومسلمانان نقش ویژه ای ایفا کند در حالی که خانم سان سوچی نه تنها حرکتی علیه کشتارها انجام نداده بلکه عامل مهمی در سرکوب مسلمانان میانمار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.