شهرکرد-معاون دفتر ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر فرهنگ اصیل اسلام را در طول تاریخ ادامه می دادیم، هیچگاه با کمبود مساجد مواجه نمی شدیم و لازم است که این فرهنگ عظیم را احیا کنیم.

فرهنگ اصیل اسلام احیا شود/ لزوم توجه به مساجد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد مروی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح ۷۵ مسجد در استان گفت: مسجد نماد عبودیت و مرکز تربیت و محل تحول افراد در جامعه و مرکز اعلام نبرد جهان اسلام است.

وی افزود:رسول اکرم (ص) اهتمام ویژه‌ای به مساجد داشتند و هر کجا وارد می‌شدند یا فتحی انجام می‌شد مسجدی می ساختند و یا افرادی را به دلیل کسب پیروزی‌ها قصد تشویق داشتند مسجدی را به نام وی نامگذاری می کردند.

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: جایگاه مسجد بسیار مهم است و هر حرکت اسلامی و انقلابی، اجتماعی در اسلام رخ می‌دهد از مسجد آغاز می‌شود.

معاون دفتر ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ساخت مسجد یکی از مسائل مهم کشور است، افزود: علاوه بر ساخت مسجد باید به مسائلی از جمله فرهنگ سازی، توجه به مسجد و در نظر گرفتن آثار و برکات مسجد پرداخت زیرا افراد در این مکان تربیت  می شوند.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: کانون اصلاح و تربیت در جامعه نیازمند توجه به مسجد است و  بایستی در کنار ساخت مسجد به فرهنگ سازی آن اهمیت داده شود.

وی افزود: اگر فرهنگ اصیل اسلام را در طول تاریخ ادامه می دادیم، هیچگاه با کمبود مساجد مواجه نمی شدیم و لازم است که این فرهنگ عظیم را احیا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.