اصفهان-مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با حضور در مجمع نمایندگان استان، اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازی با مشارکت بخش خصوصی را تشریح کرد.

جذب ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در احداث آزادراه های استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی درآیین افتتاح دفاتر نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل در محل جدید این دفتر در اصفهان تشکیل شد، در پاسخ به خواسته های نمایندگان مبنی بر توسعه استان به لحاظ جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت پیشرفت پروژه ها در استان گفت: تاکنون ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی جهت احداث پروژه های آزاد راهی در اصفهان جذب گردیده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در ادامه بیان داشت: این میزان سرمایه جهت احداث سه قطعه آزادراه شرق، دو قطعه آزادراه غرب و آزاد راه اصفهان به شیراز بوده که قرارداد آن ها منعقد گردیده.

وی با توجه به عبور بیش از ۸۰ هزار وسیله نقلیه سبک وسنگین از موادی ورودی اصفهان از سمت شمال استان اظهار داشت : احداث این پروژه های عظیم در استان یک اقدام اساسی در راستای هدایت و ایمن سازی حمل ونقل عمومی و همچنین یک اقدام زیست محیطی به منظور کاهش آلودگی در استان بوده است.

غلامی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران خاطر نشان ساخت: این پروژه نیز با انعقاد قرارداد ۳/۱ میلیارد یورویی در حال انجام است که تغییر طرح در ایستگاهها، باعث کندی انجام کار شده ولی عملیات احداث در دوقطعه قم – تهران و قم به اصفهان در حال انجام است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده توسط مجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان را توسعه فرودگاه اصفهان با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ۴۰۰ هکتار زمین با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی در راستای توسعه فرودگاه اصفهان تحویل شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان با توجه به سخنان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری اراضی به بخش خصوصی گفت: طی دو سال گذشته واگذاری زمین در داخل و خارج حریم شهرها از نظر تعداد ۷۰ درصد و از نظر مساحت ۴۵ درصد افزایش رشد داشته که این نشان از افزایش واگذاری اراضی به بخش خصوصی جهت فعالیت دارد.

وی در ادامه به قانون تصویب شده در مجلس با عنوان قانون منع فروش اشاره داشت و گفت: برخی از اراضی در سطح استان شامل این قانون می شوند که فروش آن ها طبق قانون منع فروش، قانونی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.