ایلام- رئیس حوزه هنری استان ایلام از برگزاری دومین دوره جایزه ادبی ایلام در دو بخش خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد .

دومین دوره جایزه ادبی ایلام برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی قاسمی اظهار کرد: حوزه هنری ایلام با همکاری و مشارکت مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری دومین دوره جایزه ادبی ایلام را با عنوان «بلوط طلایی» با هدف حمایت از تولید آثار فاخر دینی و آیینی و برجسته کردن رشادت‌ها و دلاورمردیهای سرداران شهید و رزمندگان رشید اسلام برگزار می‌کند .

وی یکی از اهداف مهم این جایزه را شناساندن سهم عظیم ایلام در دفاع مقدس و مقاومت بی‌نظیر مردم قهرمان و همیشه در صحنه استان اعلام و در تشریح مقررات عمومی شرکت در این رقابت ادبی تصریح کرد: صرفا کتاب‌ها و مجموعه شعرهای آماده چاپ در سال ۱۳۹۶ پذیرفته و داوری می‌شوند و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد .

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و شرکت کنندگان می‌توانند در همه بخش‌های این جشنواره شرکت کنند، تاکید کرد:شرکت کنندکان باید از هر اثر علاوه بر نسخه‌های «پی. دی. اف» بر روی لوح فشرده، سه نسخه پرینت صحافی شده باید به دبیرخانه ارسال شود .

قاسمی با تاکید بر اینکه دبیرخانه مجاز است از آثار رسیده برای مقاصد تبلیغی جشنواره استفاده کند، ادامه داد: بخش‌های اصلی جایزه ادبی ایلام شامل خاطرات و پژوهش‌های دفاع مقدس(تالیفی/ تدوینی) و شعر آئینی (کردی جنوبی، لری و لکی) است، و هر کدام از این دو بخش مقررات خاص خود را دارند .

وی تصریح کرد: در بخش  خاطرات و پژوهش‌های دفاع مقدس باید  شخصیت یا شخصیت‌های محوری خاطرات، ایلامی باشند و در این صورت بستر جغرافیایی خاطرات محدود به ایلام نخواهد بود .

رئیس حوزه هنری ایلام درباره مقررات بخش شعر آیینی کردی جنوبی گفت: محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد و حجم آثار ارسالی نباید کمتر از تعریف استاندارد کتاب یعنی کمتر از ۶۴ صفحه باشد و در این دوره صرفا شعر با گویش‌های کردی جنوبی، لری و لکی پذیرفته و داوری خواهد شد .

قاسمی تصریح کرد: به نفرات برگزیده علاوه بر تقدیر و تندیس جشنواره به  ترتیب به نفرات اول تا سوم ۳۰ هر بخش ۳۰ تا ۱۰ میلیون ریال وبه  نفرات شایسته‌ی تقدیر نیز ۵ میلیون ریال نقدی اهداء و اثر برگزیدگان با حمایت حوزه هنری چاپ و منتشر خواهد شد .

وی تاکید کرد: پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ آبان ۱۳۹۶ خواهد بود و آیین اختتامیه در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.