بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از ۱۲ صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی تشکیل شده در سطح کشور، تعداد سه صندوق با ۱۲۷۴ نفر و ۳۴ صندوق خرد در این استان فعال است.

فعالیت سه صندوق حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی در خراسان‌جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، هاشم ولی‌پور مطلق با اشاره به طرح صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی در شهرستان‌ها، اظهار کرد: طی این طرح، در سال ۸۹ و۹۰، دوصندوق و در سال ۹۴، یک صندوق فعالیت داشتند.

وی بیان کرد: از ۱۲ صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی تشکیل شده در سطح کشور، تعداد سه صندوق با ۱۲۷۴ نفر و ۳۴ صندوق خرد در این استان فعال است.

ولی‌پور مطلق ادامه داد: در راستای تأسیس و راه‌اندازی صندوق شهرستانی زنان در سایر شهرستان‌ها، طرح توانمندسازی دختران و زنان روستایی و عشایری با تأکید برحمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد با اعتبار ۱۹میلیارد ریال در کارگروه بانوان استانداری و شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب شد تا از محل تبصره سه بند ۹ ماده ۳۱ احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب ۱۰ بهمن ماه سال گذشته، ۵۰ درصد از سهم دولت تأمین شود.

وی اظهار کرد: ۵۰ درصد مابقی سهم دولت با پیگیری و مساعدت دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و با همکاری شرکت مادر تخصصی تأمین خواهد شد.

ولی‌پور مطلق در خصوص طرح‌های سازمان جهادکشاورزی استان در حوزه زنان روستایی، بیان کرد: طرح آموزش زنان روستایی و توسعه اشتغال خانگی دارای ردیف اعتباری مجزا در استان بوده و هرساله میزان آن افزایش می‌یابد که از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی در قالب کلاس، کارگاه و بازدید با هدف افزایش سطح دانش و مهارت زنان روستایی تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح در سال جاری، ۳۴۵۰ میلیون ریال است، یادآور شد: همچنین اعتبار این طرح در سال گذشته، ۱۴۰۰ میلیون ریال بوده که طی آن۳۶۳۶ نفر روز آموزش صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.